Name ship: DRIE BROEDERS

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1875
Classification Register:
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Sailing Vessel
Type: Koff-tjalk
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull:
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: Jan Klaasens Mulder, Sappemeer, Netherlands
Yardnumber:
Date Laid Down:
Launch Date:
Delivery Date: 1875-00-00
Technical Data

Ship is not motorized.
 
Gross Tonnage: 74.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 67.00 Net tonnage
Deadweight: 120.00 tons deadweight (1016 kg)
 
Length 1: 22.60 Meters Length overall (Loa)
Beam: 5.30 Meters Breadth, moulded
Depth: 2.05 Meters Depth, moulded
Draught:
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1876-00-00 DRIE BROEDERS
Manager: J. Douwes, Groningen, Netherlands
Owner: J. Douwes, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: NMHG
Additional info:

Date/Name Ship 1884-00-00 DRIE BROEDERS
Manager: L. Krook, Groningen, Netherlands
Owner: L. Krook, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: NMHG
Additional info:

Date/Name Ship 1886-00-00 DRIE BROEDERS
Manager: P. Jannes, Sappemeer, Netherlands
Owner: P. Jannes, Sappemeer, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Sappemeer / Netherlands
Callsign: NMHG
Additional info:

Ship Events Data

1893-03-07: PGC 07-03-1893: Londen, 4 maart. Het Nederlandse schip DRIE BROEDERS, kapt. P. Jannes, van Londen naar Zumaya bestemd, is zwaar lek te Bordeaux binnengelopen.

1893-03-13: PGC 13-03-1893: Bordeaux,7 maart. De Sappemeerster tjalk DRIE BROEDERS, kapt. P. Jannes, de 18e januari van Londen naar Zumaya met een lading jute vertrokken, arriveerde op 11 februari bij Machicaco. Het kon te Zumaya niet binnenkomen en de 21e februari woei het een hevige storm, waardoor veel water aan dek kwam en relings en andere zaken verloren gingen. Door de storm werd het schip naar de Gironde-rivier gedreven, waar het binnenliep. Vermoedelijk is een deel der lading nat geworden en zal een gedeelte er van gelost moeten worden om het vaartuig te kunnen onderzoeken.

1893-03-15: PGC 15-03-1893: Bordeaux, 9 maart. De tjalk DRIE BROEDERS, kapt. P. Jannes, van Londen naar Zumaya, is onderzocht en aanbevolen de lading te lossen om de schade te kunnen herstellen.

1893-03-23: PGC 23-03-1893: Bordeaux, 17 maart. De reparatiën aan het tjalkschip DRIE BROEDERS, kapt. P. Jannes, zullen morgen volbracht zijn en de 20e wordt de lading weder ingenomen.

1893-04-12: NRC 12-04-1893: Bordeaux, 7 april. Volgens hier ontvangen bericht is het hier gerepareerd hebbende tjalkschip DRIE BROEDERS te Zumaya gearriveerd.

1899-01-18: NRC 18-01-1899: Delfzijl, 16 januari. De heden hier binnengekomen koftjalk DRIE BROEDERS heeft eergisteren onder de Jutlandse kust een zware breekzee overgekregen, waardoor schade aan verschansing en over dek werd veroorzaakt, terwijl de sloep met toebehoren en enige zich daarin bevindende zeilen, en de deklast hout over boord gingen.

1899-11-06: PGC 06-11-1899: Memel (opm: Klaipeda), 1 november. De Nederlandse tjalk DRIE GEBROEDERS, kapt. Jannes, hier gisteren van Stolpemünde (opm: Ustka) aangekomen, heeft op stroom liggend anker en ketting verloren.

1904-11-24: DS 24-11-1904: Kopenhagen, 22 november. De Nederlandse tjalk DRIE BROEDERS (kapitein Jannes) is bij het verhalen lek geworden en moet op de helling om te worden nagezien.

1905-01-14: Final Fate: NRC 14-01-1905: Groningen, 12 januari. Van de alhier thuisbehorende kof DRIE BROEDERS, schipper P. Jannes, die 5 december van Pillau met haver naar Ystad vertrok, is sedert niets vernomen.

Ship Masters Data

Images

Sources