Name ship: CHRISTINA BROUWER

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 18??
Classification Register:
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Sailing Vessel
Type:
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Wood
Decks:
Construction Data

Shipbuilder: Groningen, Netherlands (Pre November 1813)
Yardnumber:
Date Laid Down:
Launch Date:
Delivery Date:
Technical Data

Ship is not motorized.
 
Gross Tonnage:
Net Tonnage:
Deadweight:
 
Length 1:
Beam:
Depth:
Draught:
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Year registered 1814
Number in register 18140747
Name ship CHRISTINA BROUWER
Type
Lasts 0
Built province/country Groningen, Binnenland
Remarks
Date agenda 1814-05-27
Passport requested by Calcar & Bolte, van
City Groningen
Master at time of request Vink, Jan Simons
Harbour Delfzijl
Other Remarks boekhouder en mede-reder

Ship History Data

Date/Name Ship 1814-05-27 CHRISTINA BROUWER
Manager: Van Calcar & Bolk, Groningen, Netherlands
Owner: Van Calcar & Bolk, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1816-07-18 CHRISTINA
Manager:
Owner:
Shareholder:
Homeport / Flag:
Callsign:
Additional info:

Ship Events Data

1816-10-24: Final Fate: Het schip de CHRISTINA BROUWER, kapt. J.S.Vink, is bij Calais gestrand en een dag later is het wrak verkocht.

Ship Masters Data

Date from: 1814
Captain: Vink, Jan Simons
College:
Flagnumber: 0
Other information: 1814-05-27

Images

Sources

General information regarding this ship

1816

RC 021116
Amsterdam, 29 oktober. Volgens een brief van Calais, van den 24 oktober, was twee mijlen van daar gestrand het schip CHRISTINA BROUWER, kaptein J.S. Vink, van Amsterdam naar Bordeaux; de equipagie was gered en het schip, na het kappen der masten, weder afgebragt; men was bezig de lading te lossen. (opm: zie RC 051116)
RC 051116
Amsterdam, 3 november. Het berigt, dat het schip CHRISTINA BROUWER, kapt Jan Simons Vink, van Amsterdam naar Bordeaux gedestineerd, weder in vlot water zoude gebragt zijn, blijkt ongegrond te zijn geweest, alzo, volgens een brief uit Calais van den 25 oktober, het wrak van hetzelve schip door experts, vanwege de marine benoemd, geëxamineerd en in zodanige staat bevonden was, dat het hoe eerder hoe beter behoorde verkogt te worden, uit vreze dat het door de zee geheel aan stukken geslagen en verbrijzeld mogt worden, welke verkoop dan ook de volgende dag zou geschieden; men was nog bezig van de lading zo veel mogelijk te bergen. (opm: zie RC 021116)