Name ship: GOEDE VERWACHTING

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 18??
Classification Register:
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Sailing Vessel
Type: Koff
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Wood
Decks:
Construction Data

Shipbuilder:
Yardnumber:
Date Laid Down:
Launch Date:
Delivery Date:
Technical Data

Ship is not motorized.
 
Gross Tonnage:
Net Tonnage:
Deadweight:
 
Length 1:
Beam:
Depth:
Draught:
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Year registered 1815
Number in register 18150146
Name ship GOEDE VERWACHTING
Type Kof
Lasts 38
Built province/country Binnenland,
Remarks
Date agenda 1815-05-17
Passport requested by Feije, H.
City Pekela
Master at time of request Nuisker, Ties Jans
Harbour
Other Remarks

Ship History Data

Date/Name Ship 1815-05-17 GOEDE VERWACHTING
Manager: Hendrik Feijen, Nieuwe Pekela, Netherlands
Owner: Hendrik Feijen, Nieuwe Pekela, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Nieuwe Pekela / Netherlands
Callsign:
Additional info:

Ship Events Data

1831-12-21: Final Fate: Het kofschip de GOEDE VERWACHTING, kapt. K.K. de Boer, is in de nacht van 20 op 21 december 1831 op de Buitengronden, tussen de eilanden Schiermonnikoog en Rottum, gestrand.

Ship Masters Data

Date from: 1815
Captain: Nuisker, Ties Jans
College:
Flagnumber: 0
Other information: 0

Date from: 1827
Captain: Goossens, B.J.
College:
Flagnumber: 0
Other information: 0

Date from: 1828
Captain: Boer, K.K. de
College:
Flagnumber: 0
Other information: 0

Images

Sources

General information regarding this ship

1831

RC 011231
Rotterdam, 30 november. De Nederlandse kof DE GOEDE VERWACHTING, kapt. Klaas Klaassens de Boer, met rogge en tonnetjes lijnzaad van Riga naar Amsterdam, is in de nacht tussen den 20 en 21 dezer, na de vorige dag voor de wal door een stortzee de boegspriet en voorzeilen, het beste anker en de beide touwen, alsmede een man van het volk, zijnde de kok, verloren te hebben, op de Buitengronden, tussen de eilanden Schiermonnikoog en Rottum, gestrand; de overige equipage, ten getale van vier man, is door de reddingsboot van Schiermonnikoog gered en onder quarantaine gelegd. Schoon het schip de volgende dag nog niet verbrijzeld was, had men echter weinig hoop om iets van de lading te zullen bergen.
(opm: omdat er in Riga waarschijnlijk een besmettelijke ziekte [cholera] heerste, moesten alle redders en geredden een week in quarantaine blijven)