Name ship: COENRAAD KUHLMAN

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1975
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO number: 7420962
Nat. Official Number: 4661 Z GRON 1974
Category: Cargo vessel
Propulsion: Motor Vessel
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Flush deck
Masts: Gearless
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: N.V. Scheepswerf- en Reparatiebedrijf 'Harlingen', Harlingen, Netherlands
Yardnumber: 46
Date Laid Down:
Launch Date: 1975-07-24
Delivery Date: 1975-09-26
Technical Data

Engine Manufacturer: N.V. Appingedammer Bronsmotorenfabriek, Appingedam, Netherlands
Engine Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 12
Power: 1500
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Brons Nr. 15673 Type 12GV-H (220x380) 375 rpm.
Speed in knots:
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1497.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 947.00 Net tonnage
Deadweight: 2679.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 71.99 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 65.51 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 11.54 Meters Breadth, moulded
Depth: 6.58 Meters Depth, moulded
Draught: 5.515 Meters Draught, maximum
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1974-12-02 COENRAAD KUHLMAN
Manager: Rederij Coenraad Kuhlman, Harlingen, Netherlands
Owner: Rederij Coenraad Kuhlman, Harlingen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Harlingen / Netherlands
Callsign: PDKY
Additional info:

Date/Name Ship 1986-03-18 IRINA
Manager: Wijnne & Barends' Cargadoors- en Agentuurkantoren B.V., Delfzijl, Netherlands
Owner: C.V. Scheepvaartonderneming Irina, Delfzijl, Netherlands
Shareholder: Johannes Hendrikus van der Meer, A. Froma, Th. Toonen, B. Kuper, Delfzijl
Homeport / Flag: Delfzijl / Netherlands
Callsign: PEXK
Additional info:

Date/Name Ship 1991-11-12 SIAN
Manager: Wijnne & Barends' Cargadoors- en Agentuurkantoren B.V., Delfzijl, Netherlands
Owner: Shipping Company Intertrade S.A., San Lorenzo, Honduras
Shareholder:
Homeport / Flag: San Lorenzo / Honduras
Callsign: HQJG6
Additional info: Gebr. Muller, Dordrecht.

Date/Name Ship 1997-04-16 ILSE
Manager: E.P. Shipping & Trading B.V., Spijkenisse, Netherlands
Owner: K.H.A. Steever, Hallum, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Hallum / Netherlands
Callsign: PCDN
Additional info: Brandmerk: 6290 Z GRON 1997.

Date/Name Ship 2000-01-00 SIAN
Manager: Chantal Shipping Co., St. John's (Antigua), Antigua
Owner: Chantal Shipping Co., St. John's (Antigua), Antigua
Shareholder:
Homeport / Flag: St. John's (Antigua) / Antigua & Barbuda
Callsign: V2PI8
Additional info:

Date/Name Ship 2004-10-00 LIAN
Manager: Lupin Shipping Ltd., Varberg, Sweden
Owner: Lupin Shipping Ltd., Varberg, Sweden
Shareholder:
Homeport / Flag: Kingstown / St. Vincent (and Grenadines)
Callsign: J8B3075
Additional info:

Ship Events Data

1974-12-02: Op 02-12-1974 bij het Kadaster teboekgesteld. De eigenaren waren: Coenraad Johannes van der Meer, Harlingen 5/30 deel, Neeltje Elisabeth van der Woord (Weduwe van Klaas de Jong), Harlingen 10/30 deel, Harmen Evert de Jong, Aarhus (Denemarken) 1/30 deel, Marten de Jong, Harlingen 7/30 deel ,Johannes Hendrikus van der Meer , Harlingen, 6/30 deel, Willem Harmen de Jong, Harlingen 1/30 deel.

1974-12-16: Op 16-12-1974 als COENRAAD KUHLMAN, bouwno. 46 van Scheepswerf Harlingen te Harlingen, zijnde een motorschip in aanbouw, nog niet gemeten, liggende te Harlingen, door M. Alberts, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, voorlopig van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 4661 Z GRON 1974 op het achterschip in de tanktopplaat van de dubbele bodem t.p.v. spant 30½, 0.0 m. uit de hekplaat, 0.0 m. uit de lengteas, 0.91 m. uit vlak.

1975-07-26: NvhN 26-07-1975: Coaster bleef haken bij tewaterlating. Bij scheepswerf Harlingen te Harlingen werd de kustvaarder Coenraad Kuhlman te water gelaten. Het nieuwe vaartuig bleef daarbij op de dwarshelling even haken; vermoedelijk is het even achter de kimkielen blijven steken. Als het vaartuig is afgebouwd, zal het bij scheepswerf Welgelegen even worden drooggezet, om te onderzoeken of het ook bodemschade heeft opgelopen. De Coenraad Kuhlman voor de rederij Kuhlman te Harlingen is van een nieuw type met een groot ruim, dat niet onder de gangboorden doorloopt, maar onder de luiken loodrecht naar beneden gaat. Hierdoor zijn deze vaartuigen speciaal geschikt voor het stuwen van lading, die in paketten worden verscheept. Speciaal is gedacht aan het vervoer van hout vanaf Scandinavië naar Nederland. De Coenraad Kuhlman is zo gebouwd dat men bij het lossen gebruik moet maken van walkranen. Mocht men in de toekomst op gebieden gaan varen waar de havenaccommodatie te wensen overlaat, dan kan met een tamelijk eenvoudige ingreep een over de gehele laadruimte van het schip verrijdbare kraan worden geplaatst. De noodzakelijke rails zijn tijdens de bouw reeds aangebracht. Hel schip is 72 meter lang, 11.50 m. breed en heeft een geladen diepgang van 5.48 m. De ruiminhoud is 2830 m 3 en de ballastcapaciteit 1040 m 3. De kustvaarder krijgt een 1500 pk Brons dieselmotor, die zorgt voor een snelheid van 12 mijl per uur. Medio augustus begint men met de bouw van een soortgelijk vaartuig, dat vijf meter langer wordt en dat in opdracht van rederij Holwerda en Van der Schoot wordt gebouwd.

1975-09-23: Op 23-09-1975 als COENRAAD KUHLMAN, zijnde een motorschip, metende 4241.75 m3 bruto inhoud volgens meetbrief afgegeven te 's Gravenhage d.d. 22-09-1975 no. 17345, liggende te Harlingen, door K. den Besten, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, definitief van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 4661 Z GRON 1974 op het achterschip aan S.B. zijde in het achterschot van het brughuis op het verhoogd achterdek, 3.15 m. uit de hekplaat, 2.85 m. uit de lengteas, 1.43 m. uit dek.

1986-03-18: Eigenaren waren: v.d. Meer, directeur van Kuhlman & A. Froma voor 51 % en T. Tonen & B. Kuiper voor 49 %), Delfzijl.

1999-08-06: Opgelegd in de Waalhaven in Rotterdam.

1999-10-26: Gerechtelijk verkocht op verzoek van Shipping Co. Intertrade S.A. (Gebr. Muller Dordrecht), San Lorenzo, Honduras.

1999-12-16: Naar Slikkerveer gesleept.

2000-01-22: Vertrok naar Cuxhaven.

2005-08-00: Op 03.08.2005, onderweg van Stralsund naar Karlshamn aan de grond gelopen in pos. 58.03.04 N – 19.21.05 O. Dezelfde dag weer vlotgekomen en in Storungs afgemeerd. Op 09.08.2005 te Ronne (Denemarken) aangekomen. 27.12.2006 vertrokken uit Storungs naar Stralsund.

2017-06-15: Final Fate: In 06-2017 verkocht voor sloop te Grenå, Denemarken, 15-06-2017 gesleept daar gearriveerd Fornaes Shipbreaking Ltd. te Grenå, Denemarken.

Ship Masters Data

Images


Description: Coenraad Kuhlman 1975 te water.
Image type: Photo

Description: 'Coenraad Kuhlman' (1975)
Made By: © Johannes, L.M. (Leo)
Image type: Photo

Description: 'Coenraad Kuhlman' berthed in the Hunzehaven, Port of Groningen (photo early 1980s)
Made By: © Johannes, L.M. (Leo)
Image type: Photo

Description: Irina 1975 ex Coenraad Kuhlman at Harlingen on 20-05-1990.
Made By: © Bolhuis, R.J. van (Riemer)
Image type: Photo

Description: Ilse 1975 ex Sian ex Irina ex Coenraad Kuhlman
Image type: Photo

Description: Advertentie Schuttevaer 25-09-1999.
Image type: Photo

Description: Sian leaving Delfzijl on 25 August 1992.
Made By: © Olinga, F.J. (Frits)
Image type: Photo

Description: Lian 1975 ex Sian ex Irina ex Coenraad Kuhlman on 16-07-2017 at Grenå.
Image type: Photo

Description: Lian 1975 ex Sian ex Irina ex Coenraad Kuhlman on 16-07-2017 at Grenå.
Image type: Photo
Sources