Name ship: CONCORDIA

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1906
Classification Register: Scheepvaart Inspectie (SI)
IMO number:
Nat. Official Number: 6714 GRON 1906
Category: Cargo vessel
Propulsion: Sailing Vessel
Type: Lighter
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: Gebr. J. & G.W. Verstockt, Martenshoek, Netherlands
Yardnumber:
Date Laid Down:
Launch Date:
Delivery Date: 1906-00-00
Technical Data

Ship is not motorized.
 
Gross Tonnage: 129.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 108.48 Net tonnage
Deadweight: 200.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 31.80 Meters ***Unknown***
Length 2: 30.81 Meters Registered
Beam: 5.55 Meters Breadth, moulded
Depth: 2.03 Meters Depth, moulded
Draught: 1.80 Meters Draught, maximum
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1906-09-25 CONCORDIA
Manager: Petrus Richters, Wildervank, Netherlands
Owner: Petrus Richters, Wildervank, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Wildervank / Netherlands
Callsign:
Additional info: Binnenvaart

Date/Name Ship 1928-05-11 CONCORDIA
Manager: J. Schuur, Groningen, Netherlands
Owner: J. Schuur, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign:
Additional info: In de Wad- en Sontvaart

Ship Events Data

1906-00-00: In 1906 gebouwd als binnenvaartschip. (Meetnr. HZ1146N) In 1924 in de Wad- en Sontvaart. In 1927 weer uit de Wad- en Sontvaart.

1906-09-24: Dagregister deel 17, nummer 336, den vijf en twintigsten September 1900zes. Verklaring van eigendom. De ondergeteekende Petrus Richters, schipper, gedomicilieerd te Wildervank, verklaart te zijn de eenige eigenaar van een zeillichterschip genaamd “Concordia”, varende onder Nederlandsche vlag, thuisbehorende te Wildervank, thans liggende te Martenshoek onder Hoogezand, groot drie honderd en zeven negen honderdste kubieke meter of een honderd en acht en veertig honderdste tonnen van 2.83 kubieke meter, welk schip nog nimmer is gebrand of in eenig register van scheepsbewijzen is geboekt. Assen, den 24 September 1906. P. Richters. In de kantlijn staat bijgeschreven: 6714 en Opnieuw gebrand 713B.)

1927-00-00: In 1927 CONCORDIA, eigendom van Petrus Richters, koopman te Appingedam en op 25 april 1928, liggende te Groningen door D. Loorbach, scheepsmeter te Groningen, voorzien van brandmerk 713 B GRON 1928 door inbranding op het achterschip, in de lijst van de lichtkap op het achterdek. Opmerking: Brandmerk 6714 GRON 1906 is verwijderd. Omschrijving: lichterschip met 1 dek, 1 laadruim, 1 vooronder, 1 achteronder en 1 woonroef (zeilschip), groot 234.901 ton waterverplaatsing.

1928-05-11: Op 11 mei 1928 CONCORDIA van Hendrik Brouwer, schipper te Wildervank. Meetnr. V339N d.d. 11-05-1928. Het schip wordt voorzien van een 116 P.K. 6 cyl. Deutz Klockner dieselmotor nummer 1231119/51 aangebracht op het motorblok. Het krijgt later een 4 cyl. MWM dieselmotor van 90 P.K. type R.H. 326 V no. 1875 vermeld op het cylinderblok aan de bedieningszijde.

1951-11-03: Op 3 november 1951 CONCORDIA eigendom van Hillechine Willemtina Salomon, wed. Hendrik Brouwer, z.b. te Amsterdam, Johannes Dirk Borkman, elektro-installateur te Amsterdam en Paul van Heerde, schipper te Amsterdam.

1951-11-15: Op 15 november 1951, als CONCORDIA, liggende te Amsterdam, opnieuw door J. de Rouwe, scheepsmeter te Amsterdam, gebrandmerkt met 713 B GRON 1928 door inbeiteling op het achterschip, BB zijde, in voorkant verhoogd achterdek 3,80 M uit hekplaat, 2.00 m uit de lengteas en 0,15 m boven dek. Omschrijving: stalen sleepschip, groot 236.522 m3 verplaatsing volgens meetbrief Nr. R 17364 N afgegeven te Rotterdam d.d. 17-04-1950.

1959-04-18: Op 18-04-1959 CORNELIA van Bastiaan Goudriaan Jr., schipper te Krimpen a/d Lek.

1964-06-29: Op 29-06-1964 als CORNELIA, zijnde een stalen motorschip, metende 228.370 m3 verplaatsing volgens binnenmeetbrief afgegeven te Rotterdam Nr. R 28464 N d.d. 12 maart 1964 en liggende te Rotterdam opnieuw van brandmerk 713 B GRON 1928 voorzien door inbeiteling op het achterschip aan S.B. zijde in de achterwand van de roef.

1970-01-07: Op 07-01-1970 DANKBAARHEID, eigendom van Leendert van der Kolk, schipper , gedom. te 's Gravendeel.

1973-03-13: Op 13-03-1973 ARJA van Jacob van Vliet, schipper, gedom. te Hardinxveld-Giessendam.

1979-08-17: Op 17-08-1979 ROBERT JAN van Jacob Adriaan van der Endt, scheepvaartondernemer te Leerdam. Omschrijving: stalen motorschip, met 1 dek, 1 laadruim, 1 vooronder, 1 woonroef, stuurhut en machinekamer waarin een 8 cyl. Klockner-Deutz dieselmotor van 155 P.K. bij 1350 omw./min., bouwjaar 1962, type SA8M517, motornummer 2562136/43, aangebracht op het motorblok aan s.b. zijde. Bouwplaats Martenshoek, Bouwjaar 1906.

1982-08-17: Op 17-08-1982 ANNA-G, eigendom van Pieter Groenendijk, directeur, Krimpen aan de Lek (i.g.v.g.g.m. Anna Huigen.)

1993-03-25: Op 25-03-1993 verkocht aan Dutch Barges Limited, gevestigd te Rochester, Vicarage Lane, Hoo. Kent ME3 9 LE in Engeland. Omschrijving: stalen motorschip, met 1 dek, 1 laadruim, 1 vooronder, 1 woonroef, stuurhut en machinekamer waarin een 6 cyl. 4 takt DAF motor van 177 kW., bij 1900 omw.min., type DKS 1160, motornummer F47880 aangebracht op motorblok aan S.B. zijde, met Masson keerkoppeling, type N.F.3., reductie 4:1, nummer MV 599. (De teboekstelling bij het Kadaster wordt wegens verkoop naar het buitenland op 02-04-1993 doorgehaald.)

Ship Masters Data

Images

Sources