Name ship: CONCORDIA

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1964
Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
IMO number: 6404090
Nat. Official Number: 4619 Z GRON 1974
Category: Cargo vessel
Propulsion: Motor Vessel
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Shelterdeck open
Masts: Three masts
Rig: 4 derricks, 4 winches
Lift Capacity: 3 ton each
Material Hull: Steel
Decks: 2
Construction Data

Shipbuilder: Krögerwerft G.m.b.H. & Co. K.G., Rendsburg, Germany
Yardnumber: 1194
Date Laid Down:
Launch Date: 1963-11-17
Delivery Date: 1964-01-23
Technical Data

Engine Manufacturer: Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Cologne (Köln), Germany
Engine Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 6
Power: 750
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Deutz nr. 3530572-577 Type RBV6M545 (320x450)
Speed in knots: 10.50
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 435.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 288.00 Net tonnage
Deadweight: 1150.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 74889 Cubic Feet
Bale: 67866 Cubic Feet
 
Length 1: 61.98 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 56.48 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 10.44 Meters Breadth, moulded
Depth: 6.05 Meters Depth, moulded
Draught: 3.91 Meters Draught, maximum
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1964-01-23 CONCORDIA
Manager: Gerd Koppelman, Schulau, German Federal Republic
Owner: Gerd Koppelman, Schulau, German Federal Republic
Shareholder:
Homeport / Flag: Schulau / German Federal Republic
Callsign: DIVY
Additional info:

Date/Name Ship 1974-06-06 CONCORDIA
Manager: Filippus & Hendrik Bruins, Kampen, Netherlands
Owner: Filippus & Hendrik Bruins, Kampen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Kampen / Netherlands
Callsign: PDLL
Additional info:

Date/Name Ship 1982-05-07 DARON
Manager: Amasus Shipping B.V., Delfzijl, Netherlands
Owner: Rederij ms 'Daron', Delfzijl, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Kampen / Netherlands
Callsign: PDNI
Additional info: L. Brand & J. Fierloos, elk 1/2 deel.

Date/Name Ship 1987-04-24 ARO
Manager: Aro Shipping, Piraeus, Greece
Owner: Aro Shipping, Piraeus, Greece
Shareholder:
Homeport / Flag: Piraeus / Greece
Callsign: SW3706
Additional info:

Date/Name Ship 1988-00-00 VASILIS
Manager: Aro Shipping, Piraeus, Greece
Owner: Aro Shipping, Piraeus, Greece
Shareholder:
Homeport / Flag: Piraeus / Greece
Callsign: SW3706
Additional info:

Date/Name Ship 1991-00-00 VASILIS
Manager: Vaspini Shipping Co., Piraeus, Greece
Owner: Vaspini Shipping Co., Piraeus, Greece
Shareholder:
Homeport / Flag: Piraeus / Greece
Callsign: SW3706
Additional info:

Date/Name Ship 1992-00-00 SEVEN SPIRITS
Manager: Seven Spirits Shipping Ltd. S.A., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Owner: Seven Spirits Shipping Ltd. S.A., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Shareholder:
Homeport / Flag: Kingstown / St. Vincent (and Grenadines)
Callsign: J8HE8
Additional info:

Date/Name Ship 1994-00-00 SEVEN SPIRITS
Manager: Crystal Enterprice Co. Ltd., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Owner: Crystal Enterprice Co. Ltd., Kingstown, St. Vincent (and Grenadines)
Shareholder:
Homeport / Flag: Kingstown / St. Vincent (and Grenadines)
Callsign: J8HE8
Additional info:

Ship Events Data

1974-06-06: Op 06-06-1974 als CONCORDIA, zijnde een motor, metende onbekend, liggende te Delfzijl, door J. Spakman, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 4619 Z GRON 1974 op het achterschip aan B.B. zijde in het achterschot van het dekhuis op het hoofddek, 3.35 m. uit de hekplaat, 1.25 m. uit de lengteas, 1.42 m. uit dek.

1982-05-07: Op 07-05-1982 verkocht aan Scheepswerf en Reparatiebedrijf Harlingen, gevestigd te Harlingen en op dezelfde dag doorverkocht aan Rederij m.s. Daron, gevestigd te Delfzijl, waarvan de enige leden zijn: Lambertus Brand te Streefkerk, 1/2, en Jacobus Fierloos te Hansweert, 1/2 deel.

1982-07-03: NvhN 03-07-1982: Schepen verkocht: Het m.s. Atlantisch van de rederij Bokri te Groningen is verkocht aan kopers te Sao Vincente - Kaap Verdische Eilanden. Het is in 1973 gebouwd door de Husumer Schiffswerft als Lindinger Facet. In 1978 kreeg het schip bij verkoop de naam Atlantisch. Het is een closed-shelterdecker met een draagvermogen van 2906 ton. De nieuwe naam is Mindelo.
Het m.s. Wandelaar van de rederij Madora 111 B.V. te Rotterdam is verkocht aan de rederij m.s. Wandelaar te Delfzijl, die. het schip inmiddels onder dezelfde naam, met thuishaven Amsterdam in de vaart heeft gebracht. De Wandelaar werd gebouwd in 1974 bij de scheepswerf Bijlsma te Wartena. Het schip heeft een deadweight van 1173 ton.
Het m.s. Concordia werd door de rederij m.s. Daron te Delfzijl gekocht van de Scheepswerf Harlingen te Harlingen. Het schip werd in de vaart gebracht onder de naam „Daron" met thuishaven Kampen. Het is van het open shelterdeck type (1150 ton deadweight). Het schip werd in 1964 gebouwd te Rendsburg (W.-Duitsland). De verkopen kwamen tot stand door bemiddeling van Amasus Shipping B.V. te Delfzijl.

1999-00-00: Lloyd's laat eigenaren en vlag vervallen.

2011-06-00: In 06.2011 laat LR de registratie vervallen omdat het nog bestaan van het schip twijfelachtig is.

Ship Masters Data

Images


Description: Concordia 1964
Image type: Photo

Description: Concordia passing Westerems pilotstation in 1976.
Made By: © Olinga, F.J. (Frits)
Image type: Photo

Description: Daron 1964 ex.Concordia the 24th September 1983 inbound Rotterdam.
Made By: © Olinga, F.J. (Frits)
Image type: Photo

Description: Daron 1964 ex.Concordia the 24th September 1983 inbound Rotterdam.
Made By: © Olinga, F.J. (Frits)
Image type: Photo

Description: Aro 1964 ex Daron ex Concordia in 1987 at Kralingse Veer.
Made By: © Goudriaan, J. (Koos)
Image type: Photo

Description: Vasilis 1964 ex Aro ex Daron ex Concordia.
Image type: Photo
Sources