Name ship: CORALWATER

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1998
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO number: 9004164
Nat. Official Number: 19035 Z R 1997
Category: Tanker
Propulsion: Motor Vessel
Type: Tanker, Chemical
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts: Gearless
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: Breko Nieuwbouw B.V., Papendrecht, Netherlands
Yardnumber: 5761
Sub-contractor Hull: St. Barbara Contracting, Maasmechelen, Belgium
Yardnumber: A2600
Date Laid Down:
Launch Date: 1992-08-20
Delivery Date: 1998-08-21
Technical Data

Engine Manufacturer: Anglo Belgian Corporation (ABC), Ghent, Belgium
Engine Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 6
Power: 1192
Power Unit: kW
Eng. additional info: ABC Type 6MDZC (256x310)
Speed in knots: 10.50
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1895.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 881.00 Net tonnage
Deadweight: 3347.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 93.44 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 89.11 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 10.90 Meters Breadth, moulded
Depth: 6.55 Meters Depth, moulded
Draught: 4.99 Meters Draught, maximum
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1998-08-00 CORALWATER
Manager: Clearwater Group B.V., Alblasserdam, Netherlands
Owner: Coralwater C.V., Papendrecht, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Papendrecht / Netherlands
Callsign: PGAK
Additional info:

Ship Events Data

1992-00-00: Te water als”Jeanine Theresa”. Casco in 1992 gebouwd bij St. Barbara Contracting te Maasmechelen voor rekening van Eug. Somers. Tijdens de bouw ging de opdrachtgever failliet. Bnr. A2600.

2006-06-00: Op 21.06. 2006 te Brunsbüttel, is bij het vastmaken een Oekraïnse matroos zwaar gewond geraakt. Het schip voer de sluis richting Kiel binnen toen bij het afstoppen de voorspring brak. De 43 jarige matroos kreeg de tros tegen zijn been en liep daarbij een zware onderbeenfractuur op. Omdat de man niet via de gangway kon worden geëvacueerd werd een al vaker ingezet concept toegepast, de veerpont “Berlin” van Brunsbüttel werd uit de regulaire dienst gehaald om een ambulance en een ladderwagen van de brandweer aan boord te nemen. Vervolgens kwam de veerpont langszij de “Coral Water” om de gewonde zeeman over te nemen.
De “Coral Water” zette haar reis voort. De Wasserschutpolizei nam de tros voor onderzoek in beslag.

Ship Masters Data

Images


Description: Coralwater 1998 on 31.07.2007 Nieuwe Waterweg
Made By: © Goudriaan, J. (Koos)
Image type: Photo

Description: Coralwater 1998 on 25.07.2007 Nieuwe Waterweg
Made By: © Goudriaan, J. (Koos)
Image type: Photo

Description: Coralwater 1998 on 02.04.2014 inbound Dover.
Made By: © Goudriaan, J. (Koos)
Image type: Photo
Sources