Name ship: ANNECHIENA ALBERTHA

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1881
Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Sailing Vessel
Type: Tjalk
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Wood
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: Jacob Jans Pattje, Waterhuizen, Netherlands
Yardnumber:
Date Laid Down:
Launch Date:
Delivery Date: 1881-09-00
Technical Data

Ship is not motorized.
 
Gross Tonnage: 70.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 61.00 Net tonnage
Deadweight:
 
Length 1: 23.02 Meters Length overall (Loa)
Beam: 5.16 Meters Breadth, moulded
Depth: 2.01 Meters Depth, moulded
Draught:
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1881-00-00 ANNECHIENA ALBERTHA
Manager:
Owner:
Shareholder:
Homeport / Flag:
Callsign: NFCP
Additional info:

Date/Name Ship 1888-00-00 ANNECHIENA ALBERTHA
Manager: Jacob Mellema Klugkist, Groningen, Netherlands
Owner: Jacob Mellema Klugkist, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: NFCP
Additional info:

Date/Name Ship 1899-00-00 ANNECHIENA ALBERTHA
Manager: J. de Winter, Groningen, Netherlands
Owner: J. de Winter, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: NFCP
Additional info:

Ship Events Data

1908-09-11: Rotterdamsch Nieuwsblad 11-09-1908: Bremen, 9 Sept. Het Reddingsstation Cuxhaven de Duitsche Maatschappij tot redding van schipbreukelingen telegrafeert: „Van de op Kleinvogelsand gestrande Nederlandsche tjalk Annechiena Albertha, kapt. De Winter, werden door de Reddingsboot van 't station Neuwerk drie personen gered."

1908-09-12: Final Fate: Het Nieuws van den dag 12-09-1908: Cuxhaven 9 Sept. De Nederlandse tjalk Annechiena Albertha, kapt. Winter, is over een bakenton gezeild, lek gesprongen en voor Eitzenloch gezonken. De bemanning redde zich in eigen boot en werd later door het stoomschip Neuwerk naar een in de nabijheid liggende andere Nederlandse tjalk gebracht. Het schip had 71 stuks grote zandstenen aan boord. Schip en lading zijn waarschijnlijk totaal verloren. Bij hoogwater is alleen de mast zichtbaar.

Ship Masters Data

Images

Sources