Name ship: ANNECHIENA AFIENA

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1881
Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Sailing Vessel
Type: Tjalk
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull:
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: Jan Klaasens Mulder, Sappemeer, Netherlands
Yardnumber:
Date Laid Down:
Launch Date:
Delivery Date: 1881-00-00
Technical Data

Ship is not motorized.
 
Gross Tonnage: 71.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 63.00 Net tonnage
Deadweight:
 
Length 1: 24.26 Meters Breadth, moulded
Beam: 4.90 Meters Breadth, moulded
Depth: 2.06 Meters Depth, moulded
Draught:
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1881-07-00 ANNECHIENA AFIENA
Manager: Jan Klugkist, Groningen, Netherlands
Owner: Jan Klugkist, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: NFCM
Additional info:

Date/Name Ship 1900-00-00 ANNECHIENA AFIENA
Manager: U. Deen, Groningen, Netherlands
Owner: U. Deen, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: NFCM
Additional info:

Ship Events Data

1899-12-15: NRC 15-12-1899: Rotterdam, 14 december. Volgens telegram van Lloyd’s zit de Nederlandse tjalk Annechiena Afiena, van Nakskov naar Hamburg, te Brunsbüttel vast in het ijs.

1900-10-00: 27-09-1900: v Hamburg n Amsterdam, 3 oct te Delfzijl met schade.
Delfzijl, 3 oktober. De hier binnengelopen Nederlandse tjalk Annechiena Afiena, kapt. Klugkist, van Hamburg naar Amsterdam bestemd, heeft verstopte pompen en lichte averij.
PGC 08-10-1900: Delfzijl, 5 oktober. De hier met verstopte pompen en lek binnengelopen tjalk Annechiena Afiena is onderzocht en moet de lading lossen. Men is reeds met de overlading in de ijzeren tjalk Sietskelina (1899 binnenvaart), kapt. Tillema, begonnen.

1907-00-00: 1907: Annechiena Affiena / ht. tjalk / W. Deen / de kap / -- / 53 / 1881 / Groningen / verkocht naar Duitsland.
In 1913 niet in G.L.

Ship Masters Data

Images

Sources