Name ship: DURAZZO

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1922
Classification Register:
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Steamship
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Shelterdeck closed
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull:
Decks: 2
Construction Data

Shipbuilder: Jos. L. Meijer, Papenburg-Ems, Germany
Yardnumber: 340
Date Laid Down:
Launch Date: 1922-00-00
Delivery Date: 1922-10-14
Technical Data

Engine Manufacturer: Jos.L. Meyer, Papenburg-Ems, Germany
Engine Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 650
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: (17 3/4 , 29 1/8 & 46 - 31 1/2)
Speed in knots: 9.00
Number of screws:
 
Gross Tonnage: 1468.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 831.00 Net tonnage
Deadweight: 2200.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 94000 Cubic Feet
Bale: 86000 Cubic Feet
 
Length 1: 228.70 Feet (British) Registered
Beam: 34.40 Feet (British) Registered
Depth: 20.00 Feet (British) Registered
Draught:
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1922-10-14 DURAZZO
Manager: N.V.Cargadoors- & Scheepvaartkantoor 'Levant', Rotterdam, Netherlands
Owner: N.V.Cargadoors- & Scheepvaartkantoor 'Levant', Rotterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: NMRB
Additional info:

Date/Name Ship 1925-02-25 DURAZZO
Manager: Hamburg-Amerikanische Packetfahrt A.G., Hamburg, Germany
Owner: Hamburg-Amerikanische Packetfahrt A.G., Hamburg, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag: Hamburg / Germany
Callsign: RFKL
Additional info:

Ship Events Data

1927-00-00: In 1927 verbouwd, uitgerust met passagiersaccommodatie midscheeps en ingericht voor feederdienst in Midden-Amerika.
Nadat de ‘DURAZZO’ op 3 september 1939 wegens het uitbreken van de tweede wereldoorlog Maracaibo was aangelopen, werd het schip daar op 4 september geďnterneerd en op 2 april 1941 door de Venezolaanse regering in beslag genomen en in 1942 weer in dienst gesteld onder Venezolaanse vlag.

1952-00-00: Final Fate: De ‘PAPARO’ werd in 1952 te Venezuela gesloopt, naar verluidt door M. Wexler uit Caracas, aan wie het schip in 1952 was verkocht.

Ship Masters Data

Images


Description:
Image type: Photo

Description:
Image type: Photo
Sources