Name ship: EUROPEAN EXPRESS

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1978
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO number: 7422831
Nat. Official Number: 15473 Z ROTT 1978
Category: Cargo vessel
Propulsion: Motor Vessel
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Shelterdeck closed
Masts:
Rig: 11 derricks, 10 winches
Lift Capacity: 1 of 80, 10 of 5-10 ton each
Material Hull: Steel
Decks: 2
Construction Data

Shipbuilder: Austin & Pickersgill Ltd., Sunderland, Great Britain
Yardnumber: 911
Date Laid Down:
Launch Date: 1978-00-00
Delivery Date: 1978-12-06
Technical Data

Engine Manufacturer: George Clark & N.E.M. Ltd., Wallsend on Tyne, Great Britain
Engine Type: Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders: 5
Power: 7500
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Sulzer - Diesel (26 3/4 - 49 1/8)
Speed in knots: 15.00
Number of screws:
 
Gross Tonnage: 9121.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 6316.00 Net tonnage
Deadweight: 15210.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 755000 Cubic Feet
Bale: 693000 Cubic Feet
TEU: 82
 
Length 1: 459.60 Feet (British) Registered
Beam: 67.10 Feet (British) Registered
Depth: 36.10 Feet (British) Registered
Draught:
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1978-12-06 EUROPEAN EXPRESS
Manager: Vroon B.V., Breskens, Netherlands
Owner: Motorschip European Express C.V., Breskens, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Breskens / Netherlands
Callsign: PDZW
Additional info:

Date/Name Ship 1984-09-00 AN LU JIANG
Manager: Cosco Guanzhu, Guangzhou, China
Owner: Guangzhou Ocean Shipping Co., Guangzhou (Canton), China
Shareholder:
Homeport / Flag: Guangzhou (Canton) / China
Callsign: BOLE
Additional info:

Ship Events Data

2004-05-11: Final Fate: De ‘AN LU JIANG’ op reis van Guangzhou naar Chittagong (Bangladesh) met een lading van 12.500 ton kunstmest, arriveerde op 11 mei 2004 op de rede van Chittagong, maar liep daarbij aan de grond. Er ontstonden scheuren in de romp en er kwam water in de luiken. Met behulp van een sleepboot kwam het schip vlot en werd naar zee gesleept op 12 mei 2004 en ten anker gebracht bij het baken van Patenga, maar zij begon te zinken en moest in positie 22°08’NB. en 91°37’(OL) zinkend aan de grond worden gezet. De 28 leden van de bemanning werden van boord gehaald en 600 ton bunkerolie konden uit het schip worden gepompt. Op 18 mei 2004 werd gerapporteerd, dat de ‘AN LU JIANG’ geheel was gezonken en ‘Total Loss’ was.
(Het schip was op 11 mei 2004 op een voorwerp onder water gestoten).

Ship Masters Data

Images


Description: 'European Express' 1978 (type: SD 14)
Image type: Photo
Sources