Name ship: FLINTERZEE

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1997
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO number: 9155896
Nat. Official Number: 6267 Z G 1997
Category: Cargo vessel
Propulsion: Motor Vessel
Type: General Cargo, Multi Purpose
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts: Gearless
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: Scheepswerf Ferus Smit B.V., Westerbroek, Netherlands
Yardnumber: 311
Date Laid Down:
Launch Date: 1997-05-10
Delivery Date: 1997-06-19
Technical Data

Engine Manufacturer: Wärtsilä Diesel Oy, Vaasa/Vasa, Finland
Engine Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 8
Power: 3280
Power Unit: kW
Eng. additional info: Wärtsilä Type 8R32E (320x350) 750 rpm.
Speed in knots: 13.80
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 4368.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 2518.00 Net tonnage
Deadweight: 6250.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 304000 Cubic Feet
Bale: 300000 Cubic Feet
TEU: 356
 
Length 1: 111.75 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 105.34 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 14.57 Meters Breadth, moulded
Depth: 8.25 Meters Depth, moulded
Draught: 6.30 Meters Draught, maximum
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1997-06-00 FLINTERZEE
Manager: Wagenborg Shipping B.V., Delfzijl, Netherlands
Owner: C.V. Scheepvaartonderneming Flinterzee, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PCCI
Additional info:

Date/Name Ship 1999-00-00 FLINTERZEE
Manager: Ancora AFS Shipping B.V., Rotterdam, Netherlands
Owner: C.V. Scheepvaartonderneming Flinterzee, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PCCI
Additional info:

Date/Name Ship 2002-00-00 FLINTERZEE
Manager: Flinter Groningen B.V., Groningen, Netherlands
Owner: C.V. Scheepvaartonderneming Flinterzee, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PCCI
Additional info:

Date/Name Ship 2007-10-00 FLINTERZEE
Manager: Flinter Management B.V., Barendrecht, Netherlands
Owner: Flinter Bareboat B.V., Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PCCI
Additional info:

Date/Name Ship 2008-12-00 FLINTERZEE
Manager: Flinter Management B.V., Barendrecht, Netherlands
Owner: BBS Bulk II KS, Norway
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PCCI
Additional info:

Date/Name Ship 2015-11-00 FLINTERZEE
Manager: Flinter Management B.V., Barendrecht, Netherlands
Owner: Pillar Shipping SCS, Luxembourg, Luxembourg
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: PCCI
Additional info:

Date/Name Ship 2016-01-00 TANGO MAR
Manager: Interliner Shipping Company Ltd. , Istanbul, Turkey
Owner: Interliner Shipping Company Ltd. , Istanbul, Turkey
Shareholder:
Homeport / Flag: Avatiu / Cook Islands
Callsign: E5U3108
Additional info: Renamed at Constantza.

Ship Events Data

2002-10-21: 21.10.2002 tijdens een reis van Finland naar Nederland brak brand uit in de machinekamer, door bergingsmaatschappij en de Zweedse Marine onder controle gekregen, gesleept naar Vaasa.

2006-03-21: Op dinsdag 21.03.2006 omstreeks 18.30 uur in aanvaring gekomen met het m.s. FLINTERZEE. Het ongeval vond plaats op het moment dat beide schepen elkaar in het Kieler Kanaal tussen Kudensee en Dükerswich ter hoogte van kilometer 15,5 zouden passeren. Tijdens de passage liep de DALSLAND (in oostelijke richting varend) onverwacht uit het roer en schampte de FLINTERZEE (in westelijke richting varend) De aanvaring was volgens de Wasserschuttzpolizei het gevolg van roeruitval op de DALSLAND, bij de uitwijkmanouevre van de FLINTERZEE raakten beide schepen elkaar stuurboord op stuurboord. De bemanning van de DALSLAND kon met behulp van noodstuurinrichting voorkomen dat het schip in de wal liep. De FLINTERZEE kwam in de zuidelijke oever vast te zitten, maar was snel weer op eigen kracht vrij. Niemand van de opvarenden aan boord van de schepen heeft lichamelijke letsel opgelopen. De DALSLAND liep deuken in het voorschip op terwijl de FLINTERZEE schade aan de luikenkraan had en de verschansing ter hoogte van de brug werd ingedrukt. De FLINTERZEE is doorgevaren naar Brunsbuttel en de DALSLAND naar Kiel en daar geïnspecteerd.

2006-07-00: In 07-2006 en-bloc met de FLINTERHAVEN voor NOK 140 M ($22,6 M) verkocht aan Bergen Banking Shipping AS, Bergen met een charter van 8 jaar.

Ship Masters Data

Images


Description: 'Flinterzee' - tewaterlating op 10 mei 1997 bij Scheepswerf Ferus Smit.
Made By: © Johannes, L.M. (Leo)
Image type: Photo

Description: Flinterzee 1997
Made By: © Olinga, F.J. (Frits)
Image type: Photo

Description: Krantenartikel Flinterzee 1997 op 21-09-2004.
Image type: Photo

Description: Flinterzee 1997 on 16-05-2014 Dordtse Kil.
Image type: Photo
Sources