Name ship: ALIDA

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1910
Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Sailing Vessel
Type: Klipperaak
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts: One mast
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: Wed. D. van Zuilekom, Raamsdonksveer, Netherlands
Yardnumber:
Date Laid Down:
Launch Date:
Delivery Date: 1910-03-00
Technical Data

Ship is not motorized.
 
Gross Tonnage: 130.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 108.00 Net tonnage
Deadweight: 205.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 34.60 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 30.30 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 6.07 Meters Breadth, moulded
Depth: 1.89 Meters Depth, moulded
Draught: 1.75 Meters Draught, maximum
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1910-00-00 ALIDA
Manager: J.G.M. Hagethorn, Werkendam, Netherlands
Owner: J.G.M. Hagethorn, Werkendam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Werkendam / Netherlands
Callsign: NCLP
Additional info:

Date/Name Ship 1921-06-02 ALBERDINA
Manager: Jan Martenzn. Kisjes, Zwartsluis, Netherlands
Owner: Jan Martenzn. Kisjes, Zwartsluis, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Zwartsluis / Netherlands
Callsign:
Additional info:

Ship Events Data

1910-04-18: 1e meeting te Dordrecht nr. D2295N d.d. 18-04-1910.

1924-00-00: 1924 uit Germanischer Lloyd.

1932-04-24: Op 24-06-1932 als ALBERDINA, zijnde een staalijzeren motorklipperschip, groot 216.840 m3, liggende te Zwartsluis, door F. Post, scheepsmeter te Meppel, ten verzoeke van Jan Kisjes Martenzn., schipper te Zwartsluis, van een nieuw brandmerk voorzien door het inbeitelen van 1935 B DORD 1932 op het achterschip in het rondijzer-achterkant roef bakboordzij. (Opm.: Het vroeger daarop aangebrachte nommer was niet meer aanwezig.) Omschrijving: Staalijzeren motorklipperschip met 1 dek, 1 mast, 1 laadruim, voorkajuit, roef, stuurhut, motorkamer met één cyl. verticale ruwoliemotor Industrie type JR9 van 45 PK en een benzine dekmotor merk Baumann en zeiltuig. Op 21-06-1932 meetbrief Mp692N te Zwartsluis. Op 21-07-32 RIVAL van Roelof Roelofzn. ter Steege, schipper te Heumen. Op 06-01-1958 een 174 PK MWM dieselmotor, type RHS 518 nr. 94873 aangebracht op de rechter voorkant. Op 17-05-1968 SPES van Menno Willem Doornbos, schipper te Ulrum. Op 21-05-1984 SKYLGE van Venn. onder firma Exploitatiemaatschappij Kieft v.o.f., gevestigd te Hoorn, Italiaanse Zeedijk 65, waarvan de firmanten zijn Pieter Jan Kieft, schipper te Hoorn en Antje Oord, verpleegkundige te Hoorn. Op 01-11-1988 eigendom van Johannes Nicolaas Kisenlokkfel te Enkhuizen. De doorhaling van de teboekstelling 1935 B DORD 1932 is ook op 01-11-1988. Op 15-06-1989 wordt ze opnieuw teboekgesteld met brandmerk 17934 Z R 1989 en is dan nog eigendom van Johannes Nicolaas Kisenlokkfel te Enkhuizen. Op 14-04-1999 ingebracht in de Commanditaire Vennootschap Rederij Skylge C.V. van Irma Wilhelmina Haarman, ondernemer te Enkhuizen. Omschrijving: Overdekte staalijzeren zeilklipper met motor, genaamd SKYLGE, gemerkt 17934 Z R 1989 (ten tijde van de eigendomsverklaring van de inbrenger nog gemerkt 1935 B DORD 1932) ingericht voor personenvervoer, hebbende dek, twee masten, passagiers-accomodatie, voorkajuit, roef, stuurhut, motorkamer met een hulpmotor merk Rugerini (tien paardekrachten) en een eenhonderdvierenzeventig paardenkrachten M.W.M. dieselruwoliemotor type RHS 5185, nummer 95512, aangebracht op de motor aan de rechter voorkant, met een waterverplaatsing van eenhonderdennegenenvijftig achthonderd zeven/duizendste kubieke meter (159.807 m3), gebouwd te Raamsdonkveer in negentienhonderdtien. Op 03-08-1999 verkocht aan Fokko Leonard Snoek, ondernemer, te 's Gravenhage. (Staat in 10-2014 nog zo bij het Kadaster te boek.)

Ship Masters Data

Images

Sources