Name ship: GRONINGEN

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1909
Classification Register:
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Tanker
Propulsion: Motor Vessel
Type: Tanker, Oil
Standard Ship Type:
Type Deck: Trunk deck
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: N.V. Nederlandsche Scheepsbouw-Maatschappij, Amsterdam, Netherlands
Yardnumber: 95
Date Laid Down:
Launch Date: 1908-12-30
Delivery Date: 1909-01-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Ruston & Hornsby Ltd, Lincoln, Great Britain
Engine Type: Engine, Hot bulb (gloeikop)
Number of Cylinders: 8
Power: 640
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Twee 4-cyl. 16 1/2-18 15/16
Speed in knots:
Number of screws: 2
 
Gross Tonnage: 1324.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 752.00 Net tonnage
Deadweight: 1572.00 tons deadweight (1016 kg)
 
Length 1: 214.60 Feet (British) ***Unknown***
Beam: 40.10 Feet (British) ***Unknown***
Depth: 13.30 Feet (British) ***Unknown***
Draught:
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
0 0 0 0 0 0
Configuration Changes

1920-00-00: De ‘GRONINGEN’ is gebouwd als zeetanklichter zonder voortstuwing; in augustus 1920 te Hong Kong verbouwd tot dubbelschroef motortankschip.

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1909-01-00 GRONINGEN
Manager: N.V. Nederlandsch-Indische Tankstoomboot Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Owner: N.V. Nederlandsch-Indische Tankstoomboot Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign:
Additional info:

Ship Events Data

1934-09-00: Final Fate: Ofschoon al in september 1933 voor sloop verkocht aan Katigawa Gumi, werd ze pas in het najaar van 1934 naar Japan gesleept, waar zij op 10 september 1934 op haar laatste reis te Osaka arriveerde.

Ship Masters Data

Images

Sources