Name ship: AMICITIA

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1885
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Sailing Vessel
Type: Barque
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts: Three masts
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Iron
Decks:
Construction Data

Shipbuilder: Rijkee & Co., Katendrecht, Netherlands
Yardnumber:
Sub-contractor Hull: none,
Date Laid Down: 1884-10-29
Launch Date: 1885-08-26
Delivery Date: 1885-11-10
Technical Data

Ship is not motorized.
 
Gross Tonnage:
Net Tonnage: 1088.00
Deadweight: 1600.00 tons deadweight (1016 kg)
 
Length 1:
Beam:
Depth:
Draught:
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
0 0 0 0 0 0
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1885-00-00 AMICITIA
Manager: Pieter van der Hoog, Krimpen aan de Lek, Netherlands
Owner: Pieter van der Hoog, Krimpen aan de Lek, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Krimpen aan de Lek / Netherlands
Callsign:
Additional info:

Ship Events Data

1885-08-26: Type: Building History
NRC 270885. Rotterdam, 26 augustus. Heden werd, onder begunstiging van het schoonste weder, te water gelaten het ijzeren barkschip AMICITIA, gebouwd op de werf van de scheepsbouwmeester Rijkee & Co te Katendrecht voor rekening van de heer P. van der Hoog te Krimpen aan de Lek. (opm: zie verder tab 10)

Ship Masters Data

Date from: 1885
Captain: Walberg, J.H.
College:
Flagnumber: 0
Other information: 0

Images

Sources

General information regarding this ship

NRC 270885. Rotterdam, 26 augustus. Heden werd, onder begunstiging van het schoonste weder, te water gelaten het ijzeren barkschip AMICITIA, gebouwd op de werf van de scheepsbouwmeester Rijkee & Co te Katendrecht voor rekening van de heer P. van der Hoog te Krimpen aan de Lek. Dit fraaie en zeer soliede gebouwde schip heeft een lengte van 200 bij een breedte van 35 Engelse voet en is 23 voet hol, meet (opm: laadt) ongeveer 1.500 à 1.600 ton doodgewicht. De fokke- en grote mast zijn van staal en vormen met de stengen een geheel, boegspriet, ondermarszeil en de top-zeilra’s zijn mede van staal vervaardigd. Schip en tuig worden in de hoogste klasse van de Nederlandsche Vereniging van Assuradeuren en van Veritas met de ster, opgenomen. Tot bewerking van de ankers dienst een Harfield’s ankerspil en is een stoomwinch aanwezig voor de lading en ook, des vereist, om de pompen te kunnen bedienen. Behalve de experts van bovengenoemde verenigingen waren een groot aantal belangstellenden met hun dames aanwezig. De AMICITIA, bestemd voor de grote vaart, zal gevoerd worden door kapt. J.H. Walberg.