Name ship: ANA ISABEL

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1964
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO number: 6411287
Nat. Official Number: 11836 Z ROTT 1964
Category: Cargo vessel
Propulsion: Motor Vessel
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Shelterdeck open
Masts: Two masts
Rig: 7 derricks, 6 winches
Lift Capacity: 1 x 15 and 6 x 3 ton each
Material Hull: Steel
Decks: 2
Construction Data

Shipbuilder: N.V. Nieuwe Noord-Nederlandsche Scheepswerven, Groningen, Netherlands
Yardnumber: 333
Date Laid Down:
Launch Date: 1964-04-10
Delivery Date: 1964-06-03
Technical Data

Engine Manufacturer: Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Cologne (Köln), Germany
Engine Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 8
Power: 1200
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Deutz nr. 3530-686-693 Type RBV8M545 (320x450)
Speed in knots: 12.00
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 499.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 280.00 Net tonnage
Deadweight: 977.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1: 69.36 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 66.59 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 10.27 Meters Breadth, moulded
Depth: 3.74 Meters Depth, moulded
Draught: 3.252 Meters Draught, maximum
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1964-06-03 ANA ISBAEL
Manager: Dammers & Van der Heide's Scheepvaart- & Handelsbedrijf N.V., Rotterdam, Netherlands
Owner: N.V. Zeerederij ´Holland-Drente´, Rotterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PCQM
Additional info:

Date/Name Ship 1968-12-18 ANA ISABEL
Manager: Dammers & Van der Heide's Scheepvaart- & Handelsbedrijf N.V., Rotterdam, Netherlands
Owner: N.V. Kustvaart Maatschappij 'Holland-Groningen', Rotterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: PCQM
Additional info:

Date/Name Ship 1974-08-07 ANA ISBAEL
Manager: Dammers & Van der Heide's Scheepvaart- & Handelsbedrijf N.V., Rotterdam, Netherlands
Owner: N.V Motorscheepvaart Maatschappij ´Casablanca´, Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Shareholder:
Homeport / Flag: Willemstad (NA) / Netherlands Antilles
Callsign: PJTY
Additional info:

Date/Name Ship 1980-00-00 MOANA II
Manager: Compagnie Wallisienne de Navigation S.a.r.l., Mata Utu, Wallis and Futuna Islands
Owner: Compagnie Wallisienne de Navigation S.a.r.l., Mata Utu, Wallis and Futuna Islands
Shareholder:
Homeport / Flag: Mata Utu / Wallis and Futuna Islands
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1990-00-00 MOANA II
Manager: Sami Ltd., Nuku 'Alofa, Tonga
Owner: Sami Ltd., Nuku 'Alofa, Tonga
Shareholder:
Homeport / Flag: Nuku 'Alofa / Tonga
Callsign:
Additional info:

Ship Events Data

1964-06-02: Op 02-06-1964 als ANA ISABEL, zijnde een motorschip, metende 1415.02 m3 bruto inhoud volgens zeemeetbrief afgegeven te 's Gravenhage no. 13220 d.d. 26-05-1964, liggende te Delfzijl, door T. van 't Hof, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Groningen, van haar brandmerk voorzien door het inbeitelen van 11836 Z ROTT 1964 op het achterschip aan B.B. zijde in het zijschot van het dekhuis op het shelterdeck, 5.70 m. uit hekplaat, 2.60 m. uit lengteas en 1.45 m. uit dek.

1964-06-04: NvhN 04-06-1964: Op de Eems heeft de proefvaart plaats gehad van het nieuwe motorkustvaartuig ANA ISABEL, dat bij de N.V. Nieuwe Noordnederlandse Scheepswerven te Groningen werd gebouwd voor Dammers en Van der Heide's Scheepvaart- en Handelsbedrijf N.V. te Rotterdam. De ANA ISABEL is van het shelterdecktype. Het meet 1040 ton d.w. De voortstuwing geschiedt door een 1200 pk Deutz dieselmotor, waarmee tijdens de proefvaart een snelheid werd behaald van plm. 12 knopen.

1979-03-26: Amigoe 26-03-1979: Op 10 mei 1977 kwam het Antilliaanse schip Ana Isabel in aanvaring op een reis van Ipswich naar Shoreham; men kwam tegen de Deen Kim op; de Ana Isabel liep lichte schade op. Het hoofd van de Antilliaanse Scheepvaartinspectie is van mening, dat de eerste stuurman zonder meer schuld aan de aanvaring heeft. Hij liet niet alleen na de kapitein te waarschuwen toen het zicht steeds slechter werd, maar daarnaast had hij noch een uitkijk noch een roerganger. Hij observeerde gezien de omstandigheden onvoldoende de radar. Ook de kapitein treft echter blaam. In een dergelijk druk vaarwater waar de aanvaring gebeurde, was het volgens de Scheepvaartinspectie niet verantwoord om de brug met slechts één man te bemannen. De onderzoek-commissie is het met de Scheepvaartinspectie eens, dat de zaak doorverwezen wordt en is het ook eens, waar de schuld gegeven wordt aan stuurman en de kapitein. De Raad voor de scheepvaart zal moeten uitmaken of er maatregelen getroffen moeten worden tegen de beide betrokkenen.

1995-05-31: Final Fate: Het schip is te Sachana, India aangekomen voor de sloop bij Bhai Mansoor Taher.

Ship Masters Data

Images


Description: Ana Isabel 1964
Image type: Photo

Description: Ana Isabel 1964
Image type: Photo

Description: Ana Isabel 1964
Image type: Photo
Sources