Name ship: ARENDSKERK

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1914
Classification Register:
IMO number:
Nat. Official Number: 13968 ROTT 1921
Category: Cargo vessel
Propulsion: Steamship
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Shelterdeck open
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 3
Construction Data

Shipbuilder: A.G. Neptun, Schiffswerft & Maschinenfabrik, Rostock, Germany
Yardnumber: 338
Date Laid Down:
Launch Date: 1914-04-26
Delivery Date: 1914-07-07
Technical Data

Engine Manufacturer: A.G. 'Neptun', Schiffswerft & Maschinenfabrik, Rostock, Germany
Engine Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 4000
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: (30 3/4 , 48 7/8 & 81 - 55)
Speed in knots: 12.00
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 7259.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 4574.00 Net tonnage
Deadweight: 11737.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 693000 Cubic Feet
Bale: 637000 Cubic Feet
 
Length 1: 473.90 Feet (British) Registered
Beam: 61.20 Feet (British) Registered
Depth: 28.70 Feet (British) Registered
Draught:
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
14 0 0 0 0 14
Configuration Changes

1927-01-26: Liggende te Rotterdam van een nieuw brandmerk voorzien: 804 Z ROTT 1927

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1914-07-07 TOTMES
Manager: Deutsche Dampfschifffahrts-Gesellschaft 'Kosmos', Hamburg, Germany
Owner: Deutsche Dampfschifffahrts-Gesellschaft 'Kosmos', Hamburg, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag: Hamburg / Germany
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1919-05-02 TOTMES
Manager: Cairns, Noble & Co. Ltd., London, Great Britain
Owner: The Shipping Controller, London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1921-02-00 ST. ALBAN'S ABBEY
Manager: David Steamship Co. Ltd., London, Great Britain
Owner: David Steamship Co. Ltd., London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1922-03-00 ARENDSKERK
Manager: N.V. Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij, The Hague, Netherlands
Owner: N.V. Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij, The Hague, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: The Hague / Netherlands
Callsign: NFTH
Additional info: 1934 callsign PCTG

Date/Name Ship 1935-10-00 ERNESTO
Manager: SocietÓ Italiana Ernesto Breda, Venice, Italy
Owner: SocietÓ Italiana Ernesto Breda, Venice, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Venice / Italy
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1943-09-00 ERNESTO
Manager: Deutsches Reich - Mittelmeer Reederei GmbH., Hamburg, Germany
Owner: Deutsches Reich - Mittelmeer Reederei GmbH., Hamburg, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag: Hamburg / Germany
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1945-00-00 ERNESTO
Manager: SocietÓ Italiana Ernesto Breda, Venice, Italy
Owner: SocietÓ Italiana Ernesto Breda, Venice, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Venice / Italy
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1948-00-00 ERNESTO
Manager: S.p.A. Cantieri Navale Breda, Venice, Italy
Owner: S.p.A. Cantieri Navale Breda, Venice, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Venice / Italy
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1952-00-00 ERNESTO
Manager: Enrico Insom, Rome, Italy
Owner: Enrico Insom, Rome, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Rome / Italy
Callsign:
Additional info:

Ship Events Data

1914-00-00: De TOTMES bevond zich, kort na het begin van haar eerste reis, te Antwerpen toen de Eerste Wereldoorlog uitbrak. Op 4 augustus 1914 door het Belgische Gouvernement in beslag genomen maar op 9 oktober weer door de Duitse bezetters van Antwerpen teruggenomen. Onder de neutraliteitsbepalingen verbood Nederland de doorvaart door de Westerschelde en het schip lag tot november 1918 te Antwerpen. Op 1 november 1918 doorgevaren naar Rotterdam, ge´nterneerd en op 2 mei 1919 als herstelbetaling aan Engeland overgedragen.

1935-03-00: Voor de sloop verkocht naar ItaliŰ maar werd daar weer in de vaart gebracht.

1943-09-00: Toen ItaliŰ de geallieerde zijde koos werd het schip door de Duitsers in beslag genomen.

1945-03-21: Door vliegtuigbommen tot zinken gebracht bij een geallieerde luchtaanval op de haven van VenetiŰ, Marghera en Mestre. Na de oorlog gelicht.

1954-05-06: Final Fate: Op reis met een lading stofkolen van Hampton Roads naar Japan, aan de grond gelopen bij Muroran. Het zwaarbeschadigde schip werd op 24 juni vlotgebracht en naar Hakodate (Japan) gesleept, waar zij op 16 juli werd opgelegd. In september voor de sloop verkocht. Arriveerde op 9 november te Osaka.

Ship Masters Data

Images


Description:
Image type: Photo

Description:
Image type: Photo
Sources