Name ship: ASTRAEA

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1890
Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Sailing Vessel
Type: Tjalk
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: Niestern & te Velde, Martenshoek, Netherlands
Yardnumber:
Date Laid Down:
Launch Date: 1890-00-00
Delivery Date: 1890-11-00
Technical Data

Ship is not motorized.
 
Gross Tonnage: 71.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 58.00 Net tonnage
Deadweight: 128.00 tons deadweight (1016 kg)
 
Length 1: 22.80 Meters Length overall (Loa)
Length 2: 21.23 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 4.92 Meters Breadth, moulded
Depth: 2.12 Meters Depth, moulded
Draught: 1.98 Meters Draught, maximum
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1890-11-00 ASTRAEA
Manager: Michgiel Helenius de Boer, Groningen, Netherlands
Owner: Michgiel Helenius de Boer, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign: NGBC
Additional info:

Ship Events Data

1927-04-07: Final Fate: 07-04-1927: De tjalk ASTRAEA (1890) van schipper/eigenaar M.H.M. de Boer, op weg van Heiligenhafen naar Lubeck met een lading zout,
vergaat in de Kleine Belt (Denemarken) met man en muis, vermoedelijk na een aanvaring met een onbekend schip.

1927-07-16: Schuttevaer 16-07-1927: De Raad voor de Scheepvaart heeft deze week een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van de ramp overgekomen aan de zeetjalk ASTRAEA op 8 April j.l. Het vaartuig is ter hoogte van de Knastegrunden met man en muis vergaan. Een reeks verklaringen zijn voorgelezen. De heer Mellema, inspecteur voor de scheepvaart, zeide naar aanleiding daarvan, dat het scheepje vermoedelijk het
slachtoffer is geworden van een aanvaring. De gevolgen hadden echter niet zoo noodlottig behoeven te zijn, zeide hij, als het vaartuig volkomen zeewaardig was geweest; de waterdichte schotten waren niet in orde. De heer Mellema achtte het gewenscht dat de kleine vaart meer aandacht zou schenken aan de adviezen van de scheepvaartinspectie.



Ship Masters Data

Date from: 1890
Captain: Boer, M.H. de
College:
Flagnumber: 0
Other information: 0

Images

Sources