Name ship: BALI

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1917
Classification Register:
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Steamship
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Shelterdeck closed
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull:
Decks: 3
Construction Data

Shipbuilder: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam, Netherlands
Yardnumber: 56
Date Laid Down: 1916-01-30
Launch Date: 1917-01-06
Delivery Date: 1917-04-14
Technical Data

Engine Manufacturer: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam, Netherlands
Engine Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 3600
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 28, 46 & 77-54.
Speed in knots: 12.00
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 6694.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 4226.00 Net tonnage
Deadweight: 9805.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 479000 Cubic Feet
Bale: 437000 Cubic Feet
 
Length 1: 420.5 Feet (British) Registered
Beam: 54.7 Feet (British) Registered
Depth: 33.5 Feet (British) Registered
Draught:
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
4 0 0 0 0 4
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1917-04-30 BALI
Manager: N.V. Stoomvaart Maatschappij 'Nederland', Amsterdam, Netherlands
Owner: N.V. Stoomvaart Maatschappij 'Nederland', Amsterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: NGJR
Additional info:

Date/Name Ship 1918-03-21 BALI - 2483
Manager: Naval Overseas Transportation Service, U.S.A.
Owner: United States Shipping Board - Emergency Fleet Corporation, U.S.A.
Shareholder:
Homeport / Flag: U.S.A.
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1932-03-22 MAX WOLF
Manager: Georges Portolo, Ithaca, Greece
Owner: Georges Portolo, Ithaca, Greece
Shareholder:
Homeport / Flag: Ithaca / Greece
Callsign:
Additional info:

Ship Events Data

1916-12-23: RN 201216
Scheepsbouw. Stoomschip BALI.
Zaterdag a.s. (opm: 23 dec.) ongeveer 2.30 nm. wordt aan de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij te water gelaten het schroefstoomschip „BALI, in aanbouw voor de Stoomvaart Maatschappij Nederland te Amsterdam.

1916-12-28: RN 281216
Stoomschip BALI. De tewaterlating van het schroefstoomschip BALI, in aanbouw bij de Rotterdamsche Droogdok Mij. alhier, voor rekening van de Stoomvaart Mij. Nederland te Amsterdam, (waarvan wij zaterdag jl. reeds meldden, dat deze uitgesteld was) is nu uitgesteld tot na 1 januari a.s. (opm: zie ook RN 201216 en AH 090117)

1917-01-06: AH 090117
Scheepsbouw. Van de werf van de Rotterdamsche Droogdok Mij. is zaterdag jl. (opm: 6 januari) met goed gevolg te water gelaten het schroefstoomschip BALI, in aanbouw voor de Stoomvaart Mij. Nederland (zie Ochtendblad 24 dec.). De BALI, in hoofdzaak gelijk aan het in het vorige jaar voor genoemde Maatschappij gebouwde stoomschip BINTANG, heeft de volgende hoofdafmetingen: Lengte 420’, breedte 54’-6” en hol 36'. De triple-expansie machines, van dit onder speciaal toezicht en volgens de hoogste klasse van Bureau Veritas gebouwde stoomschip, hebben cilinders van 28" x 46" x 77" en een slag van 54'. De stoom wordt geleverd door 4 ketels. Het laadvermogen is 9.650 ton.

1918-03-21: De BALI werd op 21 maart 1918 te New York ingevolge het Angarierecht door de Verenigde Staten van Amerika in dwanghuur genomen; op 24 mei 1919 te Amsterdam teruggegeven.

1927-02-08: Op 08.02.1927 liggende te Amsterdam voorzien van een nieuw brandmerk: 329 Z AMST 1927

1940-06-09: Final Fate: De MAX WOLF werd op 9 juni 1940 te Rouen (Frankrijk) door Duitse vliegtuigen gebombardeerd en tot zinken gebracht in de Seine. Gedurende de oorlog werd het wrak door de Duitsers gebruikt als doel voor oefeningen met vliegtuigen. Na de oorlog liep het wrak op 16 augustus 1946 op de wal en werd gesloopt op de rivier de Seine. Een enkele bron meldt 220640, één bron 190640. Maar 090640 is volgens Schell.

Ship Masters Data

Images


Description:
Image type: Photo

Description: De BALI, ergens in Indië.
Image type: Photo
Sources