Name ship: GOUVERNEUR GENERAAL LOUDON

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1875
Classification Register:
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Passenger-/cargo vessel
Propulsion: Steamship
Type: Passenger-/cargovessel
Standard Ship Type:
Type Deck: Shade deck
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Iron
Decks: 3
Construction Data

Shipbuilder: Caird & Co., Greenock, Great Britain
Yardnumber: 198
Date Laid Down:
Launch Date:
Delivery Date: 1875-11-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Caird & Co., Greenock, Great Britain
Engine Type: Steam, Compound
Number of Cylinders: 2
Power: 950
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 34 & 60 - 39 (inches)
Speed in knots:
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1206.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 860.00 Net tonnage
Deadweight:
 
Length 1: 256.8 Feet (British) Registered
Beam: 31.7 Feet (British) Registered
Depth: 17.4 Feet (British) Registered
Draught:
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
0 0 0 0 0 0
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1875-11-00 GOUVERNEUR GENERAAL LOUDON
Manager: Nederlandsch-Indische Stoomvaart-Maatschappij. N.V., Batavia, Netherlands East Indies
Owner: Nederlandsch-Indische Stoomvaart-Maatschappij. N.V., Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: TDMB
Additional info:

Date/Name Ship 1891-01-00 GOUVERNEUR-GENERAAL LOUDON
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Netherlands
Owner: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: TDMB
Additional info:

Ship Events Data

1898-03-03: Final Fate: Op reis van Bonerate naar Makassar met passagiers en stukgoederen is de GOUVERNEUR-GENERAAL LOUDON op 3 maart 1898 ten gevolge van misleiding door zware stroom op het rif Tengga Batoe, nabij het ten zuiden van Saleier gelegen eiland Polassi, gelopen. Passagiers en bemanning kwamen allen veilig aan land, doch het schip was niet meer vlot te brengen en werd, zoals het lag, op 25 april 1898 openbaar verkocht voor NLG. 3288. De nog inhebbende lading werd voor NLG. 6000 verkocht.

Ship Masters Data

Images

Sources