Name ship: GRAAF VAN BIJLANDT

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1876
Classification Register:
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Passenger-/cargo vessel
Propulsion: Steamship
Type: Passenger-/cargovessel
Standard Ship Type:
Type Deck: Shade deck
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 3
Construction Data

Shipbuilder: Caird & Co. Ltd., Greenock, Great Britain
Yardnumber: 204
Date Laid Down:
Launch Date: 1876-07-31
Delivery Date: 1876-07-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Caird & Co. Ltd., Greenock, Great Britain
Engine Type: Steam, Compound
Number of Cylinders: 2
Power: 1000
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 34 & 60-39
Speed in knots: 12.00
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1208.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 686.00 Net tonnage
Deadweight:
 
Length 1: 256.20 Feet (British) ***Unknown***
Beam: 31.60 Feet (British) ***Unknown***
Depth: 17.3 Feet (British) ***Unknown***
Draught:
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
0 0 0 0 0 0
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1876-07-00 GRAAF VAN BIJLANDT
Manager: N.V. Nederlandsch-Indische Stoomvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Owner: N.V. Nederlandsch-Indische Stoomvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: TDMF
Additional info:

Date/Name Ship 1891-01-00 GRAAF VAN BIJLANDT
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Owner: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign:
Additional info:

Date/Name Ship 1904-04-00 TOYOTOMI MARU
Manager: K. Ishigaki, Uraga, Japan
Owner: K. Ishigaki, Uraga, Japan
Shareholder:
Homeport / Flag: Uraga / Japan
Callsign:
Additional info:

Ship Events Data

1876-07-31: NRC 040876
Stoomvaartberichten. De 31e juli is te Greenock te water gelaten het stoomschip GRAAF VAN BIJLANDT, gebouwd door de heren Caird & Co. voor rekening van de Nederlandsch Indische Stoomvaartmaatschappij, bestemd voor de vaart in Nederlandsch Indië. Het is tevens zodanig ingericht dat het voor hospitaalschip gebruikt kan worden; al het benodigde daarvoor is er op aanwezig.

1906-06-15: Final Fate: De ‘TOYOTOMI MARU’ is op 15 juni 1906 ter hoogte van Myongchkyon (Urago, kust van Korea) op een drijvende mijn gestoten, gezonken en verloren gegaan.

Ship Masters Data

Images


Description:
Image type: Photo
Sources