Name ship: BATOE

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1917
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
IMO number:
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Steamship
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Shelterdeck closed
Masts: Two masts
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 3
Construction Data

Shipbuilder: N.V. Nederlandsche Scheepsbouw-Maatschappij, Amsterdam, Netherlands
Yardnumber: 147
Date Laid Down: 1916-05-01
Launch Date: 1917-04-04
Delivery Date: 1917-09-08
Technical Data

Engine Manufacturer: Nederlandsche Fabriek van Werktuigen & Spoorwegmaterieel N.V, Amsterdam, Netherlands
Engine Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 3600
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: (28, 47 & 77 - 62)
Speed in knots: 12.00
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 6575.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 4083.00 Net tonnage
Deadweight: 9440.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 476000 Cubic Feet
Bale: 435000 Cubic Feet
 
Length 1: 420.30 Feet (British) Registered
Beam: 54.70 Feet (British) Registered
Depth: 33.40 Feet (British) Registered
Draught:
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
0 0 0 0 0 5
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1917-09-08 BATOE
Manager: N.V. Stoomvaart Maatschappij 'Nederland', Amsterdam, Netherlands
Owner: N.V. Stoomvaart Maatschappij 'Nederland', Amsterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: NGSF
Additional info: PCZK

Date/Name Ship 1935-07-27 KULU
Manager: Dal’ Stroy, Unknown, USSR
Owner: Dal’ Stroy, Unknown, USSR
Shareholder:
Homeport / Flag: Unknown / USSR
Callsign: UPMH
Additional info:

Date/Name Ship 194? KULU
Manager: Dal' Nyevostochnoye Gosudarstvyennoye Morskoye Parokhodstvo, Vladivostok, USSR
Owner: Dal' Nyevostochnoye Gosudarstvyennoye Morskoye Parokhodstvo, Vladivostok, USSR
Shareholder:
Homeport / Flag: Vladivostok / USSR
Callsign: UPMH
Additional info:

Date/Name Ship 1964-00-00 KULU
Manager: Dal'nyevostochnoye Gosudarstvyennoye Morskoye Parokhodstvo, Vladivostok, USSR
Owner: Dal'nyevostochnoye Gosudarstvyennoye Morskoye Parokhodstvo, Vladivostok, USSR
Shareholder:
Homeport / Flag: Vladivostok / USSR
Callsign: UPMH
Additional info:

Ship Events Data

1927-07-19: Op 19.07.1927 liggende te Amsterdam voorzien van een nieuw brandmerk: 268 Z AMST 1927

19??: Final Fate: De ‘KULU’ werd in 19(..) uit de vaart genomen en sindsdien als hulk (kantoor) van de Far Eastern Search & Rescue Board gebruikt. Deze hulk is op 8 november 1995 in de Japanse zee gezonken en verloren gegaan ten gevolge van een typhoon, terwijl zij op sleeptouw onderweg was naar China om te worden gesloopt.

Ship Masters Data

Images


Description:
Image type: Photo

Description:
Image type: Photo

Description:
Image type: Photo
Sources

General information regarding this ship

AH 050417
Scheepsbouw. Stoomvaart Maatschappij Nederland.
Woensdagmiddag (opm: 4 april) werd van helling II van de Nederlandsche Scheepsbouw Maatschappij te water gelaten het vrachtstoomschip BATOE, in aanbouw voor de Stoomvaart Maatschappij Nederland. De hoofdafmetingen van dit schip zijn: Lengte tussen de loodlijnen 420', grootste breedte 54'-6",' holte tot bovendek 28’. De waterverplaatsing bedraagt bij een diepgang van 27'-4" in zeewater 13.600 ton, het draagvermogen 9.320 ton. Het schip is van het awning-deck type met korte bak en campagne en werd gebouwd volgens de hoogste klasse van Bureau Veritas. De verblijven voor officieren, machinisten en bemanning bevinden zich midscheeps en onder de campagne. Een inrichting voor draadloze telegrafie wordt aangebracht. De triple-expansie machine van 3.600 ipk wordt geleverd door ‘Werkspoor’, evenals de 4 ketels. De elektrische installatie is van de firma Mijnssen & Co., alhier. De BATOE is gebouwd volgens plannen en onder toezicht van de heer M.A. Cornelissen en de machine-installatie onder toezicht van de heer S.G. Visker, hoofdingenieur van de Stoomvaart Maatschappij Nederland,