Name ship: FOXHOL

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 1921
Classification Register: Germanischer Lloyd (GL)
IMO number: 5604875
Nat. Official Number:
Category: Cargo vessel
Propulsion: Steamship
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck: Flush deck
Masts:
Rig:
Lift Capacity:
Material Hull: Steel
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: Scheepswerf Firma J. Smit & Zoon, Foxhol, Netherlands
Yardnumber: 34
Date Laid Down:
Launch Date: 1920-11-00
Delivery Date: 1921-07-00
Technical Data

Engine Manufacturer: E.J. Smit & Zoon, Hoogezand, Netherlands
Engine Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 400
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 12 1/5, 19 3/10 & 32 7/10-21 1/4
Speed in knots: 10.0
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 555.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 303.00 Net tonnage
Deadweight: 800.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 1:
Length 2: 50.28 Meters ***Unknown***
Beam: 8.17 Meters ***Unknown***
Depth: 3.44 Meters ***Unknown***
Draught: 3.14 Meters ***Unknown***
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 1921-07-00 FOXHOL
Manager: Jan Jacob Onnes, Groningen, Netherlands
Owner: Jan Jacob Onnes en H. Hulshof, Groningen, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Groningen / Netherlands
Callsign:
Additional info: Heeft niet gevaren. Direct na oplevering opgelegd.

Date/Name Ship 1922-07-27 MARON
Manager: Paul Günther, Hamburg, Germany
Owner: Hamburgische Südsee A.G., Hamburg, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag: Hamburg / Germany
Callsign: RCPT
Additional info: Kapt. Wesselhoft.

Date/Name Ship 1926-11-27 KÄTE GRAMMERSDORF
Manager: Karl Grammerstorf, Kiel, Germany
Owner: Karl Grammerstorf, Kiel, Germany
Shareholder:
Homeport / Flag: Kiel / Germany
Callsign: LBDT
Additional info:

Ship Events Data

1921-00-00: Direct na de proefvaart opgelegd voor de verkoop.

1926-02-20: Op Falsterbro Riff gestrand. Na berging op 22 februari, gesleept door de Zweedse sleepboot POSEIDON aan de westzijde van Falsterbro gezonken. Later geborgen en aan Grammerstorf verkocht.

1928-11-27: Final Fate: In de nacht van 26 op 27 november 1928 op reis van Great Yarmouth naar Stettin met een lading haring in vaten, kreeg het schip slagzij tijdens zware storm, daarna gezonken nabij Smiths Knoll lichtschip. De oorzaak van de slagzij was dat de vaten stuk gegaan waren.

Ship Masters Data

Images

Sources