Name ship: FORTUNAGRACHT

Terug naar de vorige pagina  |  Print record  |  Nieuwe zoekactie

Identification Data

Year built: 2012
Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR)
IMO number: 9507609
Nat. Official Number: 23306 Z 2012
Category: Cargo vessel
Propulsion: Motor Vessel
Type: General Cargo
Standard Ship Type:
Type Deck:
Masts:
Rig: 3 NMF cranes
Lift Capacity: 80 ton each
Material Hull: Steel
Decks: 1
Construction Data

Shipbuilder: Jiangsu Changbo Shipyard, Rongcheng, China
Yardnumber: K06-048
Date Laid Down:
Launch Date: 2010-11-08
Delivery Date: 2012-03-23
Technical Data

Engine Manufacturer:
Engine Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting
Number of Cylinders: 6
Power: 7380
Power Unit: BHP (APK, RPK)
Eng. additional info: Wärtsilä Type 6R46A (460x580)
Speed in knots: 15.00
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 8448.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 4651.00 Net tonnage
Deadweight: 12500.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 15772 Cubic Meters
TEU: 658
 
Length 1: 137.00 Meters Length overall (Loa BB)
Length 2: 128.94 Meters Length between perpendiculars (Lbp)
Beam: 19.11 Meters Breadth, moulded
Depth: 11.65 Meters Depth, moulded
Draught: 8.50 Meters Draught, maximum
 
Configuration Changes

Certificate of Registry
Ship History Data

Date/Name Ship 2012-03-23 FORTUNAGRACHT
Manager: Spliethoff's Bevrachtingskantoor B.V., Amsterdam, Netherlands
Owner: C.V. Scheepvaartonderneming Fortunagracht, Amsterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: PBUU
Additional info:

Date/Name Ship 2013-03-23 FORTUNAGRACHT
Manager: Spliethoff's Bevrachtingskantoor B.V., Amsterdam, Netherlands
Owner: Rederij Fortunagracht, Amsterdam, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: PBUU
Additional info:

Ship Events Data

2011-08-00: Op 10-08-2011 gedoopt bij bouwwerf, op 03-04-2012 vertrek van Shanghai naar Ulsan.

2012-11-02: In de Antwerpse haven heeft de brandweer nipt een zinkend vrachtschip kunnen redden. Op 02-11-2012 omstreeks 10 uur ontstond een lek in het ruim van het Amsterdamse schip 'FORTUNAGRACHT'. Daar lag het vaartuig aangemeerd om te laden en te lossen. Het water stroomde in ijltempo naar binnen. De massaal uitgerukte brandweer werkte tot in de vooravond om het indrukwekkende schip te behoeden van de ondergang. Twee sleepboten boden ondersteuning. Daarna werd het water weggepompt en het lek dichtgelast. Dat was ontstaan doordat een deel van de lading neerviel en de vloer doorboorde.

2014-01-04: On Jan 4, 2014, the "FORTUNAGRACHT" enroute from Haifa to Sundsvall allided with the lock wall in Brunsbüttel while entering the Kiel Canal on Jan 4, 2014, at 7.40 a.m. The ship suffered a dent and scratches on port side, the lock itself was not damaged. The ship was allowed to continue its voyage eastbound at 8.40 a.m. after the investigations of the water police Brunsbüttel were finished and was now being expected in Sundsvall on Jan 7 at 5 a.m.

Ship Masters Data

Images


Description: Fortunagracht 2012
Image type: Photo

Description: Fortunagracht 2012 on 09-01-2015 Northsea.
Image type: Photo

Description: Fortunagracht 2012 on 04-06-2015 at Rendsburg, NOK.
Made By: © Goudriaan, J. (Koos)
Image type: Photo

Description: Fortunagracht 2012 on 04-06-2015 at Rendsburg, NOK.
Made By: © Goudriaan, J. (Koos)
Image type: Photo
Sources