1801
HA 270601
Advertentie. Te koop aangeboden het casco of hol, van een nieuwe brik, gereed om te water worden gelaten op de scheepswerf van Thomas Walton, in Kingston – upon – Hull, metende 118 tonnen, met de navolgende afmetingen: lengte over de kiel 59 voet 6 duim, breedt 20 voet 1 duim. Deze brik is zeer geschikt voor de Oostzee en andere handelsroutes, waar een schip van deze afmetingen nodig is en is de moeite waard voor een ieder die die daar belang bij heeft.
Voor nadere inlichtingen bij Thomas Walton.
1802
Leeds Intelligencer - Monday 07 June 1802
Advertentie. Hull, 22 mei. In lading naar Bilboa ligt de nieuwe brik INDUSTRIE, kapitein George Gardner, 120 ton, volgt de PROVIDENCE op, en zal over drie weken vertrekken.
Peter Atkinson.
1806
LL 181106
Newcastle. Binnengekomen de INDUSTRY, kapt. Gardner, van St. Petersburg.
Het is Marhisdata nog niet gelukt om aan te tonen dat de INDUSTRY met kapitein George Gardner de voorganger van de INDUSTRIE met kapitein Jacob Vink, later Teunes van Duivenbode, was doch lijkt zeer aannemelijk. Mogelijk was de INDUSTRY met kapitein George Gardner tussen 1807 en 1810 opgebracht en als prijsschip verkocht aan de firma Reijn Varkevisser & Dorrepaal te Rotterdam
1810
KC 060710
Brielle, 2 juli. Uitgezeild de INDUSTRIE, kapitein Jacob Vink, naar Archangel.
KC 110710
Brielle, 6 juli. Terug uit zee gekomen kapt. Jacob Vink, wegens zware lekkage, is naar Rotterdam opgezeild.
1814
OHC 130114
Zeetijding. Volgens ingekomen berichten uit het Vlie van de 8e januari, waren sedert enige dagen zo van daar als van Terschelling in zee gezeild de schepen INDUSTRIE, kapt. T. van Duivenbode; DE VROUW JANTJE, kapt. P. Spaanderman; ZEELUST, kapt. W. Klaasen Engelman;
LL 040314
Gravesend, 3 maart. Binnengekomen de INDUSTRIE, kapt. Van Duivenbode, van Rotterdam,
Monsterrol Amsterdam op 11 augustus 1814 voor de brik INDUSTRIE, kapt. Teunes van Duivenbode, met bestemming Londen.
AC 191214
Zeetijding. De 11e december zijn te Gravesend gearriveerd de schepen DE VROUW HERMINA, kapt. Jong (opm: mogelijk kof VROUW HARMINA, kapt. J.L. de Jonge) en DE VROUW HENDRIKA, kapt. Lukens (opm: VROUW HINDRIKA, kapt. Wolter Roelfs Lukens) alle twee van Vlissingen; DE DRIE VRIENDEN, kapt. Riewarts, van Middelburg; INDUSTRIE, kapt. Duyvenboden (Iopm: brik, kapt. Teunis van Duyvenboden) en ZEEVRUCHT, kapt. Noort (opm: ZEEVRUGT, kapt. Wouter van Noord), beide van Rotterdam;
1815
RC 300915
Rotterdam, 29 september. Heden zeilde uit de Maas de INDUSTRIE, kapt van Duivenbode, naar Lissabon.
RC 161215
Londen, 8 december. De INDUSTRIE, kapt. Duyven (opm: Kapt. Teunis van Duyvenbode), van Lissabon naar Rotterdam, is bij Faernes – Hoek op strand gedreven, en zal denkelijk weg zijn: het volk geborgen.