Inloggen
SRI SINTANG - ID 9288


In dienst
Onder Nederlands Indische vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1870
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: *** Onbekend ***
Masten: Two masts
Material Hull: Iron
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Henderson, Coulborn & Co., Renfrew, Great Britain
Werfnummer: 113
Delivery Date: 1870-07-11
Technical Data

Engine Manufacturer: Henderson, Coulborn & Co., Renfrew, Great Britain
Motor Type: Steam, Compound
Number of Cylinders: 2
Eng. additional info: 16"& 36"- 18"
 
Net Tonnage 2: 147.81 Net tonnage
 
Length 1: 125.0 Feet (British) Registered
Beam: 20.1 Feet (British) Registered
Depth: 7.8 Feet (British) Registered
Configuration Changes

Datum 11-07-1870
Type: Remeasurement
Omschrijving: De Britse tonnage was 196 ton bruto / 98 ton netto (tot 1885)

Ship History Data

Date/Name Ship 1870-07-11 SRI SARAWAK
Manager: Borneo Co. Ltd., London, Great Britain
Eigenaar: Borneo Co. Ltd., London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain
Additional info: Off.no. 63622

Date/Name Ship 1876-00-00 SRI SARAWAK
Manager: Foo Tye Sin, Penang, Great Britain, colonies and settlements
Eigenaar: Foo Tye Sin, Penang, Great Britain, colonies and settlements
Shareholder:
Homeport / Flag: Penang / Great Britain, colonies and settlements

Date/Name Ship 1885-10-31 SRI SINTANG
Manager: Hemmes & Co., Pontianak, Netherlands East Indies
Eigenaar: Hemmes & Co., Pontianak, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Pontianak / Netherlands East Indies
Callsign: THSD

Date/Name Ship 1896-00-00 FARFALLA
Manager: G.B. Gaggino, Genoa, Italy
Eigenaar: G.B. Gaggino, Genoa, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Genoa / Italy

Date/Name Ship 1896-01-00 FARFALLA
Manager: D. Musso, Genoa, Italy
Eigenaar: D. Musso, Genoa, Utrecht, Italy
Shareholder:
Homeport / Flag: Genoa / Italy

Ship Events Data

1876-11-30: Lim Ah Kehy en Cheong Ahoi, Penang, bezaten elk de helft van het schip.
1896-01-30: De SRI SINTANG arriveerde op 30 januari 1896 op haar laatste reis tvan Pontianak te Singapore en werd daar overgedragen aan de kopers en tot FARFALLA verdoopt. De FARFALLA vertrok op 2 februari 1896 op haar eerste reis onder deze naam van Singapore naar Phanrang (Cochin-China)
1907-02-00: Final Fate:
De FARFALLA is in februari 1907 te Singapore voor sloop verkocht. Zij was daar op 7 oktober 1906 gearriveerd op haar laatste reis van Kelentan en werd vervolgens wegens wanbetaling aan de ketting gelegd en executoriaal gevewld.