Familiegegevens en opleiding
Geen
Lidmaatschap zeemanscollege(s)
E.Brouwer was met vlagnummer R250 in de periode 1847/48 t/m 1853 effectief lid van het Rotterdamse zeemanscollege Maatschappij tot Nut der Zeevaart058.
Opmerkingen in verband met lidmaatschap Zeemanscollege(s)
Geen
De schepen van de kapitein
In de Jaarverslagen van de Maatschappij (Maritiem Museum, Rotterdam) staat kapitein E.Brouwer met vlagnummer R250 als gezagvoerder in de ledenlijsten van058:
1849 van de bark “Mercator” 239 last varend voor de Groot, Roelants & Co te Schiedam
In de ledenlijsten in Sweijs021 staat E.Brouwer t/m de jaargang 1853 als lid metin 1854 e.v. E.F.Praater als opvolger. Maar in het Jaarverslag 1851 staat E.T.Prater al als gezagvoerder met R250. Er is hier dus onduidelijkheid inzake de periode van lidmaatschap.
Bouma025 vermeldt E.Brouwer als gezagvoerder gedurende:
1849 t/m 1851 op de bark “Mercator”, gebouwd in 1840 te Schiedam, 450 ton o.m., varend voor de Groot Roelants & Co te Schiedam;
1869 van de kof “Helena Geziena” ex Gezien Wilhelmina, gebouwd in 1845 te Pekela, 167 ton o.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Farmsum;
1876 t/m 1877 van de tjalk “Fidele Famille”, gebouwd in 1874, bouwlocatie niet vermeld, 74 ton o.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Martenshoek. Het schip ging in 1877 over naar de binnenvaart maar komt weer in de buitenvaart in 1882 (zie bij E.J.Brouwer).
Overige bijzonderheden
Geen
Familiegegevens en opleiding
Geen
De schepen van de kapitein
Bouma025 vermeldt E.J.Brouwer als gezagvoerder gedurende:
- 1882 t/m 1895 van de tjalk “Fidele Famille”, gebouwd in 1874, bouwlocatie niet vermeld, 74 ton o.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Lemmer. Het schip had eerder in de binnevaart dienst gedaan (zie bij E.Brouwer).
Overige bijzonderheden
Geen
Familiegegevens en opleiding
Geen
De schepen van de kapitein
Bouma025 vermeldt L.Smit als gezagvoerder gedurende:
- * 1896 van de tjalk “Fidele Famille”, gebouwd in 1874, bouwlocatie niet vermeld, 74 ton o.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Martenshoek. Het schip ging in 1896 over naar de binnenvaart (zie ook bij E. en E.J.Brouwer).
Overige bijzonderheden
Geen