Inloggen
Menu
Home
Over ons
Doelstelling
Organisatie
Bestuur
Medewerkers
RvA
ANBI rapportage
Beleidsplan
Jaarverslag 2022
Jaarverslag 2021
Jaarverslag 2020
Jaarverslag 2019
Jaarverslag 2018
Jaarverslag 2017
Jaarverslag 2016
Jaarverslag 2015
Privacy
Sponsoren
Zoeken
Schip
Database
Kronieken
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Gebeurtenissen
Scheepstypen/kenmerken
Rederij/scheeps(mede-)eigenaar
Database
Part Eigenaren (19e Eeuw)
Zeebrievenregister (19e Eeuw)
Akten (19e Eeuw)
Scheepswerf
Werf informatie
Werf bouwlijsten
Machinebouwer
Gezagvoerder
Zeemanscollege
Kronieken
Monsterrollen
Scheepsnaam
Familienaam
Gebeurtenissen
Foto's
Historie
Bronnen
Maritiem Portal
Koopvaardijvloot
Research
Omvang en Mutaties
Lijsten Koning
Koopvaardijvloot 1826
Zuidelijke Nederlanden 1830
Collecties
Gezagvoerders 19e eeuw
Zeemanscolleges
Kaaphoornvaarders
Sonttol registers
Maritiem Digitaal
Publicaties
Scheepsregisters
Boeken/Naslagwerken
Zeebrieven Teun van der Zee
Diverse
Links
Contact
KRALINGEN - ID 3539
Terug naar het overzicht
In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:
1918-11-00 / 1919-09-02 | Reden uitgevlagd: Verongelukt of vermist (zie final fate)
Identification Data
Bouwjaar:
1918
Categorie:
Cargo vessel
Voorstuwing:
Aux. Sailing Vessel
Type:
Schoener
Dekken:
1
Construction Data
Scheepsbouwer:
Jonker & Van Otegem, Scheepswerf 'Het IJ'
, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Werfnummer:
25
Delivery Date:
1918-11-00
Technical Data
Engine Manufacturer:
N.V. Machinefabriek 'Drakenburgh' v/h D.W. van Rennes
, Utrecht, Utrecht, Netherlands
Motor Type:
Motor, Oil, 2-stroke single-acting
Number of Cylinders:
4
Power:
120
Power Unit:
BHP (APK, RPK)
Eng. additional info:
Ruwoliemotor 10 5/8-11 3/4
Speed in knots:
7.50
Number of screws:
1
Gross Tonnage:
434.00 Gross tonnage
Net Tonnage:
294.00 Net tonnage
Deadweight:
600.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Length 2:
41.90 Meters Registered
Beam:
8.05 Meters Registered
Depth:
2.50 Meters Depth, moulded
Ship History Data
Date/Name Ship
1918-11-00
KRALINGEN
Manager:
Cornelis van Dijk
, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar:
N.V. Motorschoener Kralingen
, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag:
Rotterdam / Netherlands
Callsign:
PHTC
Ship Events Data
1919-09-02:
Final Fate:
Van Philadelphia vertrokken naar Rotterdam met een lading van 525 ton steenkool en sindsdien vermist. 11 slachtoffers. Het schip, dat op 28 februari van Rotterdam naar New York was vertrokken had op de heenreis al moeilijkheden en arriveerde daar pas begin juni. Gerepareerd maar in Philadelphia opnieuw motorschade, reden waarom de gezagvoerder liet weten zeilend de tocht over de oceaan te zullen ondernemen. De 'Kralingen' was echter niet als zeilschip gebouwd zodat dit onverantwoordelijk is geweest.
Terug naar het overzicht