Buenos Ayres, Het Nederlandse schip CATO, kapt. P. Vuijk, heeft op de Plata rivier bij het eilandje Flores geankerd liggende, in een zware pampero enige schade bekomen, en was genoodzaakt beide ankers met 60 vadem ketting te laten slippen en is van een en ander hier ter rede weder voorzien geworden.
Buenos Ayres, 29 november. De volgende schepen zijn hier bevracht: CATO, kapt. Vuyk, naar Bordeaux, TWEE GEBROEDERS, kapt Kok Houwink, naar Falmouth voor order, en JACATRA, kapt. Dirksen, naar Antwerpen, beide voor Sh.27/6 en 5%.
Rotterdam, 24 april. Volgens particulier bericht is het Nederlandse barkschip CATO, kapt. Vuijk, van Rotterdam naar Macassar, 26 maart ll. aan de Kaap de Goede Hoop binnengelopen met gebroken grote mast, verlies van bramsteng en gedeelte der verschansing, benevens andere schade. Aan boord alles wel.
Tafelbaai, 10 april. Het Nederlandse schip CATO, kapt. Vuijk, van Rotterdam naar Macassar, alhier met schade binnen, is niet lek. Men zal een nieuwe mast inzetten zonder te lossen.
Rotterdam, 7 augustus. Volgens bij de rederij ontvangen telegrafisch bericht, is het barkschip CATO, kapt. Vuyk, van Rotterdam naar Macassar, laatst van de Kaap de Goede Hoop, te Soerabaija met schade binnengelopen. Volgens bericht uit Lloyds heeft het aan de grond gezeten.
Batavia, 6 augustus. Het Nederlandse schip CATO, kapt. Vuijk, van Rotterdam naar Macassar, te Soerabaja met schade binnen, heeft te West-Australië aan de grond gezeten.
Soerabaija, 7 augustus. Van het schip CATO, kapt. Vuijk, van Nederland naar Macassar, op de westkust naar Australië aan de grond gezeten hebbende en alhier gekomen om nagezien te worden, is het nog niet bekend of de lading gelost zal moeten worden, dan wel het schip de reis voortzetten kan.
Batavia, 21 september. Het schip CATO, kapt. Vuyk, zal te Soerabaija repareren en daarna de lading weder innemen. Een gedeelte daarvan is wegens beschadigdheid verkocht.
Batavia, 21 september. Het Nederlandse schip CATO, kapt. Vuijk, van Rotterdam naar Macassar, te Soerabaja met schade binnen, heeft de lading gelost om te repareren. Een gedeelte daarvan is wegens beschadigdheid publiek verkocht, het gezonde gedeelte zal herladen worden. De reparatiekosten zijn begroot op NLG 800,-. De schade zal in Nederland worden opgemaakt.
Soerabaija, 22 september. Het alhier met schade binnengelopen schip CATO, kapt. Vuijk, van Rotterdam naar Macassar, is bezig de lading te lossen en zal binnen een paar dagen gereed zijn om onderzocht te kunnen worden.
Soerabaya, 14 september. Het schip CATO, kapt. Vuijk, van Nederland naar Macassar, na aan de grond gezeten te hebben, alhier aangekomen, is nagezien en worden de reparaties op NLG 12.800,- geschat.
Soerabaya, 10 november. Het schip CATO, kapt. Vuijk, van Rotterdam naar Macassar, heeft de reparatie geëindigd en zou denkelijk de volgende week de reis voortzetten.
Seorabaija, 21 november. Het schip CATO is naar Macassar vertrokken, na geëindigde reparatie.
Macassar (opm: Ujung Pandang), 2 april. Het Nederlands schip CATO, kapt. Vuijk (opm: bark, kapt. P. Vuyk), is bij executie verkocht voor NLG 10.000. Kopers de heren J. Mohrmann & Co. (opm: de bark kreeg de naam RADJA LAUT met Macassar als thuishaven)