|
Advertentie. Volgens instructies van de Stoomvaart-Maatschappij Nederland, en voor rekening van wien het moge aangaan, zal geveild worden in Lloyd’s Captain’s Room, Royal Exchange, London E.C. op dinsdag 6 september 1887, des namiddags ten half twee ure het prachtig ijzeren schroefstoomschip PRINS HENDRIK, groot 2.778 bruto, en 2.066 netto register tonnen, gebouwd in 1874 door de gunstig bekende bouwmeesters John Elder & Co. Het schip was geclassificeerd bij Lloyd’s 100 A.1, en bij Veritas L 3/3 L.1.1. Het heeft compound machines met oppervlaks-condensor uit de fabriek van de firma John Elder & Co., met een vermogen van 400 P.K. (opm: nominaal), cilinders van 50 en 86 Engelse duim. Het schip is ingericht als passagiersschip, heeft stoomlieren, stoomstuurtoestel en de dekken zijn van teakhout. Draagvermogen totaal ongeveer 3.800 tons. Vaart 11 mijlen. Afmetingen: lengte 365 Engelse voet, breedte 37 Engelse voet, holte 27 Engelse voet 3 duim. De PRINS HENDRIK zal verkocht worden, zoals het schip thans in beschadigde toestand te Aden ligt, met al zijn machinerie, takelage en uitrustingsartikelen, aan boord en aan de wal bewaard wordende. De scheepsinventaris bevat o.a.: 3 chronometers, 1 sextant, 1 zeekijker, patentloden, enz., benevens 8 boten met complete inventaris. Machines en ketels zijn in goede staat, de schroefbladen en de schroefas zijn van staal, en er is een volledige voorraad van waarloze delen aan boord, waaronder een H.D. en een L.D. zuiger, enz. Voor verdere inlichtingen wende men zich tot kapt. D. Hubert aan boord van het S.S. te Aden. V. Escher, Agent der Stoomvaart-Maatschappij Nederland te Aden; Keller Wallis & Co., 5 en 7 Fenchurch Street, London E.C; C.W. Kellock & Co., Walmer Buildings, Waterstreet, Liverpool; Lachlan & Carrington, 72 Cornhill, London E.C. en de Stoomvaart-Maatschappij Nederland te Amsterdam.
|