1865
Op 17 juni 1865 werd de eerste zeebrief aangevraagd door P. Knijpinga, Groningen, voor de MEJUFFROUW PIETRONELLA KNIJPINGA, kapt. H.H.L. Klöfkorn.
1867
NRC 090867
St. Mawes, 6 augustus. Het Nederlandse schip (opm: kof) MEJUFVROUW PETRONELLA KNIJPINGA, kapt. H.H.L. Klöfkorn, van Saloniki alhier om orders aangekomen, is op de sleephelling gehaald.
1868
NRC 131168
Kopenhagen, 10 november. Het Nederlandse galjootschip MEJUFFROUW PETRONELLA KNIJPENGA (opm: kof MEJUFFROUW PIETRONELLA KNIJPINGA), kapt. H.H.L. Klöfkorn, van St. Petersburg met een lading tarwe naar Grangemouth bestemd, is, nadat het aan de grond geweest is, met beduidende schade alhier in de haven gebracht (opm: zie NRC 081268).
NRC 081268
Kopenhagen, 4 december. Het Nederlands galjootschip MEJUFFROUW PIETRONELLA KNIJPINGA, kapt. Klöfkorn, alhier met schade binnen (opm: zie NRC 131168), heeft reparaties geëindigd en is thans gereed om de reis voort te zetten.
1869
Op 29 juni 1869 werd een nieuwe zeebrief aangevraagd door P. Knijpinga, Groningen, voor de MEJUFFROUW PIETRONELLA KNIJPINGA, kapt. H.H.L. Klöfkorn. Deze aanvraag werd op 30 juni 1869 vervangen door de aanvrager kapt. Klöfkorn, die nu voor zichzelf als kapitein een nieuwe zeebrief aanvroeg. Vermoedelijk had kapitein Klöfkorn toen een minderheidsaandeel in de kof gekregen.
1871
PGC 240171
Van Pillau zijn in 1870 vertrokken 1.610 schepen, waaronder 125 onder Nederlandse vlag. Daar ligt in lading de Groninger kof MEJUFVROUW PETRONELLA KNIJPINGA, kapt. Klöfkorn.
Op 30 juni 1871 werd een nieuwe zeebrief aangevraagd door H.H.L. Klöfkorn, Groningen, voor de MEJUFFROUW PIETRONELLA KNIJPINGA, voor zichzelf als kapitein.
Kapitein Klöfkorn was op 21 juni door onderhandse aankoop volledig eigenaar geworden van de kof, nadat de belangrijkste deelnemer en naamgever, de ongehuwde mejuffrouw Pieternella Knijpinga, op 20 mei 1870 in Groningen op 53-jarige leeftijd was overleden.
Vermoedelijk nog in 1871 ‘verhuisde’ kapt. Klöfkorn naar Emden. De nieuwe scheepsnaam werd ANTJE, de thuishaven Emden en de vlag de Duitse. Het schip kreeg als meting 33-2/3e Commercie Last of 79 Registerton, en KFCS als roepletters.
1873 - 1877
In 1873 werd de ANTJE met behoud van naam verkocht aan kapt. Helmer Beekmann, * Ditzum 31.05.1838, uit Tergast; de thuishaven werd Oldersum.
Sinds 26 januari 1877 is de ANTJE met haar vierkoppige bemanning vermist tijdens een ballastreis van Dundee naar Newcastle. Het schip was voor DM 15.700 verzekerd.