Familiegegevens en opleiding
Geen
De schepen van de kapitein
Bouma025 vermeldt P.Beck als gezagvoerder gedurende:
* 1882 t/m 1885 van de tjalk “Margaretha”, gebouwd in 1874, bouwlocatie niet vermeld, 66 ton o.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Groningen;
* 1885 t/m 1895 van de tjalk “Jantina”, gebouwd in 1879(?), bouwlocatie niet vermeld, 64 ton n.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Groningen;
* 1897 en later van de tjalk “Dolfijn”, gebouwd in 1897 bouwlocatie niet vermeld, 82 ton n.m., varend als kapitein/eigenaar vanuit Groningen.
Overige bijzonderheden
In “Het water dun” van Frits.R.Loomeijer uit 1985, handelend over het compact “De Onderlinge Vrienschap”1835-1985 staat het volgende citaat:
“Tot één van de laatste belangrijke veranderingen die onder het boekhouderschap van J.G.Kramer tot stand kwamen, behoort de uitbreiding van het district met het Kaiser Wilhelmkanaal en de Kielerfjord tot aan Laboe. De beslissing die hierover in 1904 genomen werd volgde op een langdurige discussie waarin de emoties hoog opliepen. De tegenstanders wilden niet dat op hun kosten zover gevaren kon worden terwijl de voorstanders, met name P.Balk en P.Beck, het overdreven vonden de vaart voorbij Brunsbüttel als zo riskant voor te stellen. Directeur Kramer probeerde de vergadering in rustige banen te leiden en hield zich afzijdig. Secretaris Koning verklaarde zich ronduit tegen. Hiermee haalde hij zich de woede van de voorstanders van het plan op de hals die hem verweten uit eigenbelang te handelen. Hij ving immers van iedere reis voorbij Brunsbüttel provisie als assurantiemakelaar?”095-p.23.