1963-05-21: |
Uit de zeevaart. Op 29-05-1963 als LOTUS, zijnde een motorschip, metende 212.667 m3 verplaatsing volgens binnenmeetbrief afgegeven te Amsterdam no.10350 d.d. 23-11-1939, liggende te Amsterdam, door G. Reurich, ambtenaar bij de Scheepsmetingsdienst te Amsterdam, voorzien van een nieuw brandmerk door het inbeitelen van 3906 B GRON 1963 op het achterschip aan B.B. zijde in achterwand roef 4.35 m. uit hekplaat, 1.85 m. uit lengteas en 1.10 m. uit dek. (Opm.: De door de bewaarder vermelde oude merken 772 Z GRON 1928 zijn vernietigd.) Ze wordt op 21-05-1963 bij het Kadaster teboekgesteld als LOTUS, zijnde een motorschip, hebbende 1 dek, 1 mast, 1 vooronder ingericht voor volkslogies, 1 laadruim, 1 achterpiektank en aan dek 1 woonroef en 1 stuurhuis, 1 machinekamer waarin geplaatst een 6 cyl. Benz Dieselmotor, type R.H. 230 S.U., sterk 210 P.K. bouwjr. 1944 nummer 1428, aangebracht op het motorblok vliegwielzijde ter hoogte van de vliegwiel as. Ze is dan eigendom van Johannes van Lambaart, expediteur te Rotterdam. Op 31-05-1963 eigendom van Scheep-Sleepvaart- en Expeditiebedrijf P. van Rijk & Zoon, te Amsterdam, waarvan de enige firmanten zijn: Piet van Rijk en Gerrit van Rijk. Op 27-12-1966 eigendom van de N.V. Veenkoloniale Bank voor Hypotheek en Scheepsverband, gevestigd te Sappemeer. Op 16-06-1967 wordt de teboekstelling doorgehaald wegens verkoop aan Christen Christensen te Hovedgraden (Denemarken.)
Daarna groot aantal eigenaarswisselingen: 8/1967 LOTUS, Kristian Kristiansen, Roskilde, 8/1968 Roland J. Piczec, Sakskobing, 9/1968 E. Houman Christiansen, Nakskov, 8/1972 SANDPILEN, Hans Jacob Svendsen, Abenraa, 2/1973 Tom Jacobsen, Also, 1977 HENRIETTE SAND, H. & H.N. Nybroe, Svendborg, 1980 Finn Holmsted Thomsen, Svendborg, 1982 John Brejnbjerg Staaling, idem, 1982 Svend Arne Witthoft Jorgensen, idem, 3/1992 Kjeld Magnus Olesen, idem en 2000 Abyskov So-Enterprise, Svendborg. |