Inloggen
WATERWEG - ID 7203


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1918
Nat. Official Number: 10962 ROTT 1918
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo schip
Type Dek: Flush deck
Material Hull: Steel
Dekken: 1
Construction Data

Scheepsbouwer: Fa. Gebrs. E. & M. Coops, Hoogezand, Groningen, Netherlands
Werfnummer: 124
Launch Date: 1917-06-16
Delivery Date: 1918-04-18
Technical Data

Engine Manufacturer: Boon, Molema & De Cock, Hoogezand, Groningen, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 300
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 10 3/4, 17 3/8 & 28-17 3/8
Speed in knots: 9
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 317.72 Gross tonnage
Net Tonnage: 158.20 Net tonnage
Deadweight: 450.00 tonnes deadweight (1000 kg)
 
Length 2: 37.02 Meters Registered
Beam: 6.85 Meters Registered
Depth: 2.00 Meters Depth, moulded
Ship History Data

Date/Name Ship 1918-04-18 WATERWEG
Manager: N.V. Hollandsche Algemeene Atlantische Scheepvaartmaatschappij, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Hollandsche Algemeene Atlantische Scheepvaartmaatschappij, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Callsign: QBTL

Date/Name Ship 1919-10-00 HORLEY
Manager: John Harrison Ltd., London, Great Britain
Eigenaar: John Harrison Ltd., London, Great Britain
Shareholder:
Homeport / Flag: London / Great Britain

Ship Events Data

1918-04-18: Dagregister deel 22 nummer 524. Dertig April 1900 achttien. Ik ondergeteekende Menno Coops, scheepsbouwmeester wonende te Hoogezand, verklaar bij dezen in dit jaar op mijne werf aldaar te hebben volbouwd en nieuw van de bijl te water gelaten een schroefstoomschip genaamd “Waterweg”, hebbende een platte bodem, geen kiel, in eigendom toebehorende aan de N.V. Hollandsche Algemeene Atlantische Scheepvaart Maatschappij te Amsterdam, bevarende wordende door P. de Raat, tehuis behoorende te Amsterdam ingevolge meetbrief dato zesden Maart 1918 nummer 2217, gemeten bruto op 649.94 kubieke meter ruimte tot aan het mastdek en netto 250.14 kubiek meter netto ruimte tot boven het mastdek totaal 317.72 tonnen van 2.83 kubieke meter netto en netto op 442.28 kubieke meter of 158.20 tonnen van 2.83 kubieke meter. Aldus gedaan en getekend te Hoogezand, den achttienden April 1900 en achttien. Getekend. M. Coops. (In de kantlijn staat bijgeschreven: 10962.)
1922-08-29: Final Fate:
Tijdens een reis van Aberdeen naar Whitstable met een lading stenen gestrand de rotsen van Knavestone Rock (Farne Island), gebroken en verloren gegaan.