1933-10-07: |
Gedoopt AAGTEKERK door mevr. A.L.W. Berg-van Kretschmar en te water gelaten, 17 en 18-01-1934 technische proefvaart, 23-01-1934 opgeleverd aan N.V. Vereenigde Nederlandsche Scheepvaart Mij., 's-Gravenhage, 31-01-1934 vertrokken van Rotterdam op de 1e reis. 1934 in beheer bij N.V. Holland-Australië Lijn. 13-07-1935 t/m 11-08-1935 opgelegd, 30 dagen. 1935 reis 3, Holland-Australië Lijn (Britsch-Indië Lijn West). 1935 reis 4, Holland-Australië Lijn (Britsch-Indië Lijn West). 23-05-1939 tijdens een reis van Port Okha naar Bombay op het Bhavnagar Channel op een niet op de kaart staande ondiepte of een zich onder water bevindend voorwerp gestoten, na lossing te Bombayingedokt waar bleek dat het vlak onder de machinekamer en ruim III beschadigd was, de opgelopenschade daar gedeeltelijk gerepareerd, te Rotterdam afdoende hersteld. 26-10-1939 t/m 11-01-1940 te St. Vincent in charter N.V. Stoomvaart Mij. “Nederland” voor reis in ballast naar San Francisco, van de westkust U.S.A. naar Java en Singapore in de Java-Pacific Lijn, huur ƒ 1.500 per dag. 1940 reis 16, Holland-Australië lijn. 1940 reis 17, Holland-Australië lijn, afgesloten voor 10-05-1940, 10-05-1940 vertrokken van Karachi op uitreis, volgens schema via Aleppey te India, Colombo, Fremantle, Adelaide, Melbourne en Sydney naar Brisbane, thuisreis via Suezkanaal naar Genua, Marseille en Antwerpen naar Rotterdam. 05-1940 als AAGTEKERK door de Nederlandse Scheepvaart- en Handelscommissie, Londen in beheer gegeven aan Phs. van Ommeren (London) Ltd. 01-1942 kapitein Ary Romijn, varende in konvooi een Duitse onderzeeër, die het konvooi aanviel, geramde0n vermoedelijk tot zinken gebracht, hiervoor onderscheiden met de Koninklijke Vermelding bij Dagorder(Koninklijk Besluit 12- 01-1949 nr. 22). |