Inloggen
GOUVERNEUR GENERAAL LOUDON - ID 8193


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1875
Categorie: Passenger-/cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: Vracht-/passagiersschip
Type Dek: Shade deck
Material Hull: Iron
Dekken: 3
Construction Data

Scheepsbouwer: Caird & Co., Greenock, Great Britain
Werfnummer: 198
Delivery Date: 1875-11-00
Technical Data

Engine Manufacturer: Caird & Co., Greenock, Great Britain
Motor Type: Steam, Compound
Number of Cylinders: 2
Power: 950
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 34 & 60 - 39 (inches)
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 1206.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 860.00 Net tonnage
 
Length 1: 256.8 Feet (British) Registered
Beam: 31.7 Feet (British) Registered
Depth: 17.4 Feet (British) Registered
Ship History Data

Date/Name Ship 1875-11-00 GOUVERNEUR GENERAAL LOUDON
Manager: N.V. Nederlandsch-Indische Stoomvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Eigenaar: N.V. Nederlandsch-Indische Stoomvaart-Maatschappij, Batavia, Netherlands East Indies
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: TDMB

Date/Name Ship 1891-01-00 GOUVERNEUR-GENERAAL LOUDON
Manager: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Koninklijke Paketvaart-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Batavia / Netherlands East Indies
Callsign: TDMB

Ship Events Data

1898-03-03: Final Fate:
Op reis van Bonerate naar Makassar met passagiers en stukgoederen is de GOUVERNEUR-GENERAAL LOUDON op 3 maart 1898 ten gevolge van misleiding door zware stroom op het rif Tengga Batoe, nabij het ten zuiden van Saleier gelegen eiland Polassi, gelopen. Passagiers en bemanning kwamen allen veilig aan land, doch het schip was niet meer vlot te brengen en werd, zoals het lag, op 25 april 1898 openbaar verkocht voor NLG. 3288. De nog inhebbende lading werd voor NLG. 6000 verkocht.