Inloggen
BATOE - ID 855


In dienst
Onder Nederlandse Vlag tussen:0000-00-00 / 0000-00-00

Identification Data

Bouwjaar: 1917
Classification Register: Bureau Veritas (BV)
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo schip
Type Dek: Shelterdeck closed
Masten: Two masts
Material Hull: Steel
Dekken: 3
Construction Data

Scheepsbouwer: N.V. Nederlandsche Scheepsbouw-Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Werfnummer: 147
Date Laid Down: 1916-05-01
Launch Date: 1917-04-04
Delivery Date: 1917-09-08
Technical Data

Engine Manufacturer: Nederlandsche Fabriek van Werktuigen & Spoorwegmaterieel N.V, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 3600
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: (28, 47 & 77 - 62)
Speed in knots: 12
Number of screws: 1
 
Gross Tonnage: 6575.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 4083.00 Net tonnage
Deadweight: 9440.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 476000 Cubic Feet
Bale: 435000 Cubic Feet
 
Length 1: 128.02 Meters Registered
Beam: 16.61 Meters Registered
Depth: 8.53 Meters Registered
 
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
0 0 0 0 0 5
Ship History Data

Date/Name Ship 1917-09-08 BATOE
Manager: N.V. Stoomvaart Maatschappij 'Nederland', Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Stoomvaart Maatschappij 'Nederland', Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: NGSF
Additional info: 1934 PCZK

Date/Name Ship 1935-07-27 KULU
Manager: Sovtorgflot, Nagaevo, USSR
Eigenaar: Dal’ Stroy, Nagaevo, USSR
Shareholder:
Homeport / Flag: Nagaevo / USSR
Callsign: UPMH

Date/Name Ship 194?-00-00 KULU
Manager: Dal' Nyevostochnoye Gosudarstvyennoye Morskoye Parokhodstvo, Vladivostok, USSR
Eigenaar: Dal' Nyevostochnoye Gosudarstvyennoye Morskoye Parokhodstvo, Vladivostok, USSR
Shareholder:
Homeport / Flag: Vladivostok / USSR
Callsign: UPMH

Date/Name Ship 1964-00-00 KULU
Manager: Dal'nyevostochnoye Gosudarstvyennoye Morskoye Parokhodstvo, Vladivostok, USSR
Eigenaar: Dal'nyevostochnoye Gosudarstvyennoye Morskoye Parokhodstvo, Vladivostok, USSR
Shareholder:
Homeport / Flag: Vladivostok / USSR
Callsign: UPMH

Ship Events Data

1927-07-19: Liggende te Amsterdam voorzien van een nieuw brandmerk: 268 Z AMST 1927
1994-00-00: Final Fate:
De ‘KULU’ werd in 19(..) uit de vaart genomen en sindsdien als hulk (kantoor) van de Far Eastern Search & Rescue Board gebruikt. Deze hulk is op 8 november 1995 in de Japanse zee gezonken en verloren gegaan ten gevolge van een typhoon, terwijl zij op sleeptouw onderweg was naar China om te worden gesloopt.

Afbeeldingen


Omschrijving: BATOE
Collectie: Lindenborn, Marien
Vervaardiger: Unknown

Omschrijving: BATOE
Collectie: Lindenborn, Marien
Vervaardiger: Unknown

Omschrijving: De BATOE bij aankomst in Vancouver, Canada, 3 februari 1934.
Collectie: Vancouver Archives, City of
Vervaardiger: Frost, Walter E.

Omschrijving:
Collectie: Schell, W.A
Vervaardiger: Onbekend

Omschrijving: als KULU
Collectie: Lous, C.
Vervaardiger: Onbekend *
Onderwerp: Kade
Algemene informatie

AH 050417
Scheepsbouw. Stoomvaart Maatschappij Nederland.
Woensdagmiddag (opm: 4 april) werd van helling II van de Nederlandsche Scheepsbouw Maatschappij te water gelaten het vrachtstoomschip BATOE, in aanbouw voor de Stoomvaart Maatschappij Nederland. De hoofdafmetingen van dit schip zijn: Lengte tussen de loodlijnen 420', grootste breedte 54'-6",' holte tot bovendek 28’. De waterverplaatsing bedraagt bij een diepgang van 27'-4" in zeewater 13.600 ton, het draagvermogen 9.320 ton. Het schip is van het awning-deck type met korte bak en campagne en werd gebouwd volgens de hoogste klasse van Bureau Veritas. De verblijven voor officieren, machinisten en bemanning bevinden zich midscheeps en onder de campagne. Een inrichting voor draadloze telegrafie wordt aangebracht. De triple-expansie machine van 3.600 ipk wordt geleverd door ‘Werkspoor’, evenals de 4 ketels. De elektrische installatie is van de firma Mijnssen & Co., alhier. De BATOE is gebouwd volgens plannen en onder toezicht van de heer M.A. Cornelissen en de machine-installatie onder toezicht van de heer S.G. Visker, hoofdingenieur van de Stoomvaart Maatschappij Nederland,