Inloggen
Gezagvoerder

Sprang Van Lee, W. v/d

Naam: Sprang Van Lee, W. v/d
Schepen waarop deze gezagvoerder heeft gevaren

Aantal gevonden schepen: 3
Naam Bouwjaar Type Voortstuwing Ship id
BROMO 1888 Vracht-/passagiersschip Steamship 1159 Bekijk schip
SALAK 1891 Vracht-/passagiersschip Steamship 5666 Bekijk schip
UTRECHT 1880 General Cargo schip Steamship 8375 Bekijk schip

Overige informatie van deze gezagvoerder:

Familiegegevens en opleiding

Geen

 

De schepen van de kapitein

Bouma025 vermeldt W.v/d Sprang van Lee als gezagvoerder gedurende:

  • * 1879 van het ijzeren schroefstoomschip “Noordkaper”, gebouwd in 1870, bouwplaats niet vermeld, 150 ton o.m., varend voor H.Kerdijk & L.Pincoffs te Rotterdam. Het schip werd in 1879 gesloopt;
  • * 1887 van het schroefstoomschip “Zeeland”, ex Wyberton, gebouwd in 1877 te Middlesbro, 2039 ton o.m., varend voor de Stoomvaart Maatschappij “Rotterdam” Wm.Ruys & J.S.Hill te Londen;

*     1888 t/m 1889 van het schroefstoomschip “Gelderland”, gebouwd in 1878 te Middlesbro, 2177 ton n.m. varend voor de Rotterdamsche Lloyd te Rotterdam;

  • * 1892 t/m 1895 van het schroefstoomschip “Utrecht”, gebouwd in 1889 te Middlesbro, 2177 ton n.m., varend voor Wm.Ruys & Zn, Rotterdamsche Lloyd te Rotterdam;
  • * 1892 t/m 1895 van het schroefstoomschip “Bromo”, gebouwd in 1888 te Vlissingen, 2600 ton n.m., varend voor de Rotterdamsche Lloyd Wm.Ruys & Zn te Rotterdam;
  • * 1896 van het stalen schroefstoomschip “Salak”, gebouwd in 1891 te Vlissingen, 2604 ton n.m., varend voor de Rotterdamsche Lloyd te Rotterdam.

 

In: “Een leven op zee” Brochure geschreven door P.J.Teensma Jr, Zomer 2013, 84 pp.

 

Overige bijzonderheden

  1. van der Sprang van Lee vervoerde detachementen landmachtmilitairen vanuit Rotterdam naar Batavia met de “Gelderland op de volgende reizen065*:

*     Vertrek 22 september 1888. Aankomst 14 november 1888 na 43 dagen. 2 officieren en 33 manschappen.

*     Vertrek 09 februari 1889. Aankomst 29 maart 1889 na 48 dagen. 3 officieren en 43 manschappen.

Hij vervoerde vanuit Rotterdam detachementen met de “Utrecht” op de volgende reis:

*     Vertrek 13 juni 1891. Aankomst 24 juli 1891 na 41 dagen. 2 officieren en 44 manschappen.

Hij vervoerde detachementen vanuit Rotterdam met de “Bromo” tijdens de volgende reizen:

*     Vertrek 02 april 1892. Aankomst 10 mei 1892 na 38 dagen. 2 officieren en 53 manschappen.

*     Vertrek 13 mei 1893. Aankomst 20 juni 1893 na 38 dagen. 2 officieren en 32 manschappen.

*     Vertrek 16 september 1893. Aankomst 25 oktober 1893 na 39 dagen. 2 officieren en 73 manschappen.

*     Vertrek 20 januari 1894. Aankomst 28 februari 1894 na 39 dagen. 3 officieren en 44 manschappen.

*     Vertrek 07 juli 1894. Aankomst 14 augustus 1894 na 38 dagen. 2 officieren en 32 manschappen.

*     Vertrek 16 februari 1895. Aankomst niet vermeld. 2 officieren en 49 manschappen.

*     Vertrek 22 juni 1895. Aankomst niet vermeld. 2 officieren en 43 manschappen.

*     Vertrek 26 oktober 1895. Aankomst niet vermeld. 2 officieren en 33 manschappen.

Hij vervoerde een detachement vanuit Marseille (!) met de “Salak” op de volgende reis:

*     Vertrek 30 mei 1896. Aankomstdatum niet vermeld. 7 officieren.