Inloggen
Gezagvoerder

Exter V/D. Brink, A.M.C. of A.M.A. of A.M.K. den

Naam: Exter V/D. Brink, A.M.C. of A.M.A. of A.M.K. den
Schepen waarop deze gezagvoerder heeft gevaren

Aantal gevonden schepen: 1
Naam Bouwjaar Type Voortstuwing Ship id
MACASSAR 1849 Bark Sailing Vessel 8515 Bekijk schip

Overige informatie van deze gezagvoerder:

Familiegegevens en opleiding

A.M.A.den Exter v.d.Brink werd vermoedelijk te Vlaardingen geboren005.

 

 

Lidmaatschap zeemanscollege(s)

A.M.K of A.M.A. of A.M.C. den Exter van den Brink was met vlagnummer R118 in de periode 1862 t/m 1867 effectief lid van het Rotterdamse zeemanscollege Maatschappij tot Nut der Zeevaart  Van 1867 t/m 1874 was hij lid voor de vlag. Dat betekent dat hij wèl de Maatschappij mocht voeren, maar afstand deed van zijn recht op financiële aanspraken058.

 

Opmerkingen in verband met lidmaatschap Zeemanscollege(s)

In het Jaarverslag 1867 van de Maatschappij (Maritiem Museum, Rotterdam) staat vermeld dat hij voor het effectief lidmaatschap heeft bedankt en lid voor de vlag is gworden058.

 

De schepen van de kapitein

In de Jaarverslagen van de Maatschappij staat kapitein A.M.K.den Exter van der Brink met vlagnummer R118 als gezagvoerder in de ledenlijsten van058:

*    1862 t/m 1866      van de brik “Japan Packet” 141 last     varend voor C.Vlierboom & Zonen te Rotterdam

*    1867                       van de bark “Macassar”               224 last  varend voor C.Vlierboom & Zonen te Rotterdam

 

Bouma025 en van Sluijs013 vermelden A.M.C. Exter v/d Brink als gezagvoerder gedurende:

*    1861 van de brik “Christiaan Louis”, gebouwd in 1856 te Amsterdam, 232 ton o.m., varend voor J.C.P.Brack & Co te Amsterdam. Het schip voer in 1862 voor Herklotz & Bouman te Amsterdam en was herdoopt in “Elmina”;

*    1862-t/m 1867 op de 3/mschooner “Japan Packet“ (ex Prinses Charlotte), de kiel gelegd op de werf van E.de Hoog te Maassluis op 09 juli 1849, te water gelopen op 07 augustus 1850, 140 last, 266 ton o.m., varend voor C.Vlierboom & Zn te Rotterdam. Het schip werd in 1867 uit de hand verkocht voor de sloop;

*    1868 op de bark “Macassar”, gebouwd in 1849 te Rotterdam, 428 ton o.m., varend voor C.Vlierboom & Zn te Rotterdam.

 

Overige bijzonderheden

Geen