Inloggen
Gezagvoerder

Otto, Simon Karelsz

Naam: Otto, Simon Karelsz
Schepen waarop deze gezagvoerder heeft gevaren

Aantal gevonden schepen: 6
Naam Bouwjaar Type Voortstuwing Ship id
SCHOONDERLOO 1852 Bark Sailing Vessel 8414 Bekijk schip
SOERABAJA 1884 Vracht-/passagiersschip Steamship 6031 Bekijk schip
HOEK VAN HOLLAND 1864 Fregat Sailing Vessel 9489 Bekijk schip
MERAPI 1889 Vracht-/passagiersschip Steamship 4229 Bekijk schip
VIER GEZUSTERS 1850 Bark Sailing Vessel 14388 Bekijk schip
ZUID-HOLLAND 1881 General Cargo schip Steamship 8397 Bekijk schip

Overige informatie van deze gezagvoerder:

Familiegegevens

Simon werd geboren op 25.12.1834 te Texel als z.v. Karel Otto en Antje Plaasman.

 

Simon (22) (zeeman) trouwde op 22.10.1857 te Amsterdam met Antonetta Juliana Elizabeth Kelder (22) – geb. 08.10.1835 te Amsterdam – d.v. Jan Willem Kelder en Anthonette Juliana Elisabet van Wijk.

 

Simon overleed op 13.03.1902 te Rotterdam (67).  

 

Kinderen

-    Antonia Juliana Elisabeth – geb. 28-01-1860

-    Maria Antonette – geb. 17.07.1862

-    Carel Cornelis – geb. 18.10.1864

-    Wilhelmina Anthonetta – 18.10.1868

-    Anna Cornelia – geb. 09.12.1870

-    Simon Otto (1882-1883) - Alle kinderen geboren te Amsterdam.

 

 

ONDERSTAANDE GEGEVENS ZIJN VAN DE HEER S. PARMA:

Familiegegevens en opleiding

Simon Otto werd geboren op 25 december 1834 te Amsterdam als zoon van de Nederlands Hervormde Karel Otto en Antje Plaasman.

Hij was getrouwd met Antoinetta Juliana Elizabeth Kelder, geboren 08 oktober 1835 te Amsterdam, Nederlands Hervormd. Hij overleed te Rotterdam aan de Westerkade op 13 maart 1902. Dit overlijdensjaar klopt niet met de opgave uit 1893 in het betreffende Jaarverslag van de Rotterdamse Maatschappij tot Nut der Zeevaart. Is er sprake van twee opeenvolgende personen?005.

 

Lidmaatschap zeemanscollege(s)

S.Otto was met vlagnummer R73 in de periode 1862 t/m 1882 effectief lid en van 1883 t/m 1893 lid voor de vlag van het Rotterdamse zeemanscollege Maatschappij tot Nut der Zeevaart. Kennelijk is hij in dat jaar gewisseld van lidmaatschapstype. Een vlaglid mocht wèl de Maatschappijvlag voeren, maar had geen recht op financiële tegemoetkoming en058.

 

Opmerkingen in verband met lidmaatschap Zeemanscollege(s)

In het Jaarverslag 1893 van de Maatschappij (Maritiem Museum, Rotterdam) staat vermeld dat hij in 1893 als lid voor de vlag is overleden058  (Is niet correct)

 

De schepen van de kapitein

In de Jaarverslagen van de Maatschappij staat kapitein S.K. Otto met vlagnummer R73 als gezagvoerder in de ledenlijsten van058:

1862, 1863           van de bark “Schoonderloo”                     253 last              voor T. van Holst te Delfshaven

1864                      van het fregat “Vier Gezusters”                389 last              voor T. van Holst te Delfshaven

1865 t/m 1867     van het fregat “Vier Gezusters”                389 last              voor Wed. T. van Holst te Rotterdam

1874, 1877           van het fregat “Hoek van Holland”          622 last              voor W.Ruijs & Zonen te Rotterdam

1878                      geen vermelding van schip en boekhouder

1880                      van het ss. “Senior”                                     1099 last            voor W.Ruijs & Zonen te Rotterdam

1881, 1882           van het ss “Gelderland”  2177 last            voor W.Ruijs & Zonen & Co te Rotterdam

1883, 1885           van het ss “Soerabaja”   c.2200 last         voor Wm. Ruijs & Zonen te Rotterdam

1886  t/m 1888    van het ss “Zuid Holland”                          2258 last            voor Rotterdamsche Lloyd te Rotterdam

1890, 1891, 1892 van het ss “Merapi”                                    2570 ton            voor Rotterdamsche Lloyd te Rotterdam

 

Bouma025 vermeldt S.Otto als gezagvoerder gedurende:

*    1862 t/m 1864 van de bark “Schoonderloo”, gebouwd in 1852 te Krimpen, 479 ton o.m., varend voor T. van Holst te Delfshaven;

*    1865 t/m 1871 van het fregat “Vier Gezusters”, gebouwd in 1850 te Rotterdam, 737 ton o.m., varend voor de wed. T.van Holst te Delfshaven;

*    1873 t/m 1878 van het ijzeren fregat “Hoek van Holland”, gebouwd in 1864 te Kinderdijk, 801 ton o.m., varend voor W.Ruys & Zn te Rotterdam. Het schip werd in 1878 verkocht naar Duitsland en herdoopt in “Julius”;

*    1880 t/m 1881 van het schroefstoomschip “Senior”, gebouwd in 1879 te Middlesbro, 1099 ton n.m., varend voor Wm.Ruys & Zn te Rotterdam;

*    1882 t/m 1883 op het schroefstoomschip “Gelderland, gebouwd in 1878 te Midlesbro, 2177 ton n.m., varend voor Wm. Ruys & Zn te Rotterdam;

*    1884 t/m 1886 van het ijzeren schroefstoomschip “Soerabaya”, gebouwd in 1884 te Vlissingen, 2300 ton n.m., varend voor de Rotterdamsche Lloyd Wm.Ruys & Zn te Rotterdam;

*    1887 t/m 1890 op het schroefstoomschip “Zuid Holland”, gebouwd in 1882 te Middlesbro, 2258 ton n.m., varend voor Wm.Ruys & Zn te Rotterdam;

*    1891 t/m 1895 op het stalen schroefstoomschip “Merapi”, gebouwd in 1889 te Vlissingen, 2570 ton n.m., varend voor de Rotterdamsche Lloyd Wm>Ruys & Zn te Rotterdam.

 

Overige bijzonderheden

S.Otto vervoerde detachementen landmachtmilitairen vanuit Rotterdam met de “Gelderland” tijdens de volgende reizen:

Vertrek 01 april 1882. Aankomst 20 mei 1882 na 49 dagen. 2 officieren en 53 manschappen.

Vertrek 26 augustus 1882. Aankomst 08 oktober 1882 na 43 dagen. 1 officier en 29 manschappen.

Vertrek 21 januari 1882. Aankomst 17 maart 1883 na 56 dagen. 2 officieren en 38 manschappen.

Vertrek 23 juni 1883. Aankomst 07 augustus 1883 na 45 dagen. 2 officeren en 38 manschappen.

Vertrek 10 november 1883. Aankomst 29 december 1883 na 49 dagen. 3 officieren en 32 manschappen.

 

Hij vervoerde militairen vanuit Rotterdam met de “Soerabaya” op de volgende reizen:

Vertrek 22 november 1884. Aankomst 08 januari 1885 na 47 dagen. 3 officieren en 33 manschappen.

Vertrek 25 april 1885. Aankomst 10 juni 1885 na 46 dagen. 3 officieren en 54 manschappen.

Vertrek 17 juli 1886. Aankomst 27 augustus 1886 na 41 dagen. 2 officieren en 48 manschappen.

 

Hij vervoerde militairen vanuit Rotterdam met de “Zuid-Holland” tijdens de volgende reizen:

Vertrek 07 mei 1887. Aankomst 17 juni 1887 na 41 dagen. 2 officieren en 33 manschappen. In Marseille wer 1 man aan boord genomen en bij aankomst in Batavia waren er 4 man meer aan boord zonder opgave van reden.

Vertrek 24 september 1887. Aankomstdatum niet vermeld. 3 officieren en 56 manschappen.

Vertrek 16 juni 1888. Aankomst 29 juli 1888 na 43 dagen. 2 officieren en 65 manschappen.

Vertrek 19 april 1890. Aankomst 30 mei 1890 na 41 dagen. 3 officieren en 63 manschappen.

Vertrek 06 september 1890. Aankomst 16 oktober 1890 na 40 dagen. 2 officieren en 44 manschappen.

 

Hij vervoerde militairen vanuit Rotterdam met de “Merapi” tijdens de volgende reizen:

Vertrek 06 februari 1892. Aankomst 16 maart 1892 na 39 dagen. 3 officieren en 74 manschappen.

Vertrek 22 oktober 1892. Aankomstdatum niet vermeld. 2 officieren en 54 manschappen.

Vertrek 04 maart 1893. Aankomstdatum 11 april 1893 na 38 dagen. 2 officieren en 34 manschappen.

Vertrek 11 november 1893. Aankomstdatum20 december 1893 na 39 dagen. 2 officieren en 44 manschappen.

Vertrek 17 maart 1894. Aankomstdatum 25 april 1894 na 39 dagen. 3 officieren en 33 manschappen.

Vertrek 21 juli 1894. Aankomstdatum 01 september 1894 na 42 dagen. 2 officieren en 32 manschappen.

Vertrek 10 november 1894. Aankomstdatum 18 december 1894 na 38 dagen. 4 officieren en 145 manschappen.

Vertrek 16 maart 1895. Aankomstdatum niet vermeld. 2 officieren en 49 manschappen.

Vertrek 28 september 1895. Aankomstdatum niet vermeld. 3 officieren en 43 manschappen.