Inloggen
Gezagvoerder

Schall, C.

Naam: Schall, C.
Schepen waarop deze gezagvoerder heeft gevaren

Aantal gevonden schepen: 3
Naam Bouwjaar Type Voortstuwing Ship id
DORDRECHT II 1869 Clipperfregat Sailing Vessel 13176 Bekijk schip
EMMA 1876 Bark Sailing Vessel 2029 Bekijk schip
MEDEA 1859 Fregat Sailing Vessel 15566 Bekijk schip

Overige informatie van deze gezagvoerder:

Familiegegevens en opleiding

Geen

 

Lidmaatschap zeemanscollege(s)

C.Schall was met vlagnummer R28 in de periode 1877 t/m 1879 en van 1882 t/m 1888 lid voor de vlag van het Rotterdamse zeemanscollege Maatschappij tot Nut der Zeevaart. Dat betekende dat hij wèl de Maatschappijvlag mocht voeren, maar geen recht had op financiële tegemoetkomingen058.

 

Opmerkingen in verband met lidmaatschap Zeemanscollege(s)

Geen

 

De schepen van de kapitein

In de Jaarverslagen van de Maatschappij (Maritiem Museum, Rotterdam) staat kapitein C.Schall met vlagnummer R28 als gezagvoerder in de ledenlijsten van 058:

*     1877, 1878, 1880       van de bark “Medea”       757 ton n.m.        varend voor A.Köpcke te Rotterdam

*     1881 t/m 1883            van de bark “Maria”         589 ton varend voor A.Köpcke te Rotterdam

*     1885, 1886  van de bark “Sophia”        743 ton varend voor A.Köpcke te Rotterdam

*     1887             geen vermelding van schip en boekhouder

*     1888             van de bark “Emma”        595 ton varend voor Schall & van Nes te Rotterdam

 

Bouma025 vermeldt C.Schall als gezagvoerder gedurende:

  • * 1878 t/m 1881 op het 3/m schip “Medea”, gebouwd in 1858 te Rotterdam, 756 ton o.m., varend voor August Köpcke te Rotterdam. Het schip was getuigd als bark;
  • * 1882 t/m 1885van de bark “Maria” ex Antoinette ex Elise Alice, gebouwd in 1873 te Halifax, 678 ton o.m., varend voor Aug. Köpcke te Rotterdam
  • * 1886 van de bark “Sophia” ex Dordrecht II, gebouwd in 1869 te Dordrecht, 743 ton o.m., varend voor Aug. Köpcke & Co te Rotterdam;
  • * 1886 t/m 1887 van het 3/m schip “Dordrecht”, gebouwd in 1869 op de werf van Cornelis Gips & Zn te Dordrecht, 756 ton o.m., varend voor Aug. Köpcke & Co te Rotterdam. Het schip is in 1887 uitgebrand;
  • * 1889 van de bark “Emma” ex Friedrich, gebouwd in 1876 te Apenrade, 595 ton o.m., varend voor Schall & van Nes te Rotterdam. Het schip is bij Whitby gestrand en wrak geraakt;
  • * 1892 t/m 1895 van het stalen schroefschip “Continental”, gebouwd in 1891 te Newcastle, 1088 ton n.m., varend voor de reederij “Neutraal” te Rotterdam. Het schip werd in 1895 verkocht aan een Duitse firma in China;

 

Overige bijzonderheden

Geen